به استناد مجوز شماره 14/710 مورخ 08/03/1401 وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در نظر دارد به منظور تامین بخشی از نیاز خود جهت انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی مناطق تابعه از بین متقاضیان واجد شرایط با توجه به ضوابط و شرایط ذیل (امتیاز و مصاحبه) روحانی وظیفه جذب نماید.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، بنابر اعلام مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، شرایط و ضوابط جذب روحانی وظیفه در سال 1401 به شرح زیر می باشد:
الف) ضوابط و شرایط:
1- خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش به منظور انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی می باشد.
2- اولویت محل خدمت و اختصاص سهمیه استان مدارس با نیازهای خاص فرهنگی وتربیتی و شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.
3- حداقل مدرک تحصیلی قابل قبول، مدرک سطح یک حوزه و دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه می باشد.
4- ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت(داشتن جواز تلبس جهت اعزام برای خدمت شرط می باشد)
5- ساعت کار موظف افراد متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته می باشد و در ایام تعطیلی مدارس در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی خواهند بودتا حسب ضرورت در فعالیت های مرتبط بکارگیری شوند.طلاب وظیفه مطابق با دستورالعمل مامورین به دستگاه های غیر نظامی می توانند یک ماه در تابستان از مرخصی استفاده نمایند که با توجه به ضرورت فعالیت های متناسب با بازگشایی مدارس ، ترجیحاً مرخصی در شهریور ماه صادر خواهدشد.
6- مدت خدمت نظام وظیفه در آموزش و پرورش 24ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت (بیشتر از یک ماه) گردند گواهی پایان خدمت وظیفه صادر نمی شود.
7- صدور تاییدیه پایان خدمت وظیفه، منوط به طی دوره آموزش نظامی خواهد بود. (هماهنگی لازم جهت برگزاری دوره به عمل خواهدآمد)
8- انجام خدمت از تاریخ شروع به کار به مدت 24 ماه صرفاً در محدوده یاد شده می باشد و با انقضای آن از ادامه خدمت جلوگیری می شود .هیچگونه کسر خدمت از طلاب وظیفه پذیرفته نخواهد شد
9- انجام خدمت وظیفه در آموزش و پرورش هیچ گونه حق استخدامی برای این افراد ایجاد نخواهد کرد.
10- این اداره کل تعهدی در خصوص تامین محل اسکان و بیتوته پذیرفته شدگان ندارد.
11-پذیرفته شدگانی که مراحل پذیرش را سپری نمایند انصراف بعد از آن وجاهت قانونی نداشته و ترک خدمت محسوب می گردد و وفق مقررات مربوط برخورد خواهد شد.
12- مدت خدمت وظیفه درآموزش و پرورش 24ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده ویا مرتکب غیبت غیرموجه(طبق آیین نامه اجرایی قانون نظام وظیفه عمومی) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی شود.
تذکر1:صدور ابلاغ شروع بکار صرفاً از تاریخ 01/07/1401به بعد می باشد.
تذکر2:با توجه به فرآیند ساماندهی پرسنل در آموزش و پرورش، افرادی انتخاب می شوند که فاقد هرگونه کسری خدمت باشند .
13- آموزش نظامی طلاب وظیفه در سال جاری به مدت دو هفته قبل از شروع دوره خدمت، طبق جدول زمانبندی اعلامی از سوی اموش و پرورش انجام می گیرد..
تذکر1:عدم حضور به موقع در دوره آموزش نظامی قبل از شروع سال تحصیلی طبق جدول زمانبندی اعلام شده به منزله انصراف از امریه خواهد بود.
تذکر2:با توجه به محدودیت زمانی ،آموزش مهارت های تدریس طبق برنامه همزمان با آموزش نظامی خواهدشد.
تذکر3:مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از غیبت در دوره های مهارت های تدریس و آموزش نظامی به عهده شخص داوطلب خواهد بود.
14-با عنایت به این که ممکن است دوره های کوتاه مدت از سوی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برای روحانیون وظیفه طراحی گردد.لذا حضور داوطلبان در دوره های فوق پس از هماهنگی های لازم حتی الامکان در ایام تعطیلی کلاسهای درسی بلامانع می باشد
15-طلاب محترم برای ثبت نام با مراجعه به پیشخوان حوزه های علمیه، بخش صدور گواهی، فرم معرفی نامه را دریافت و به مسئول ثبت نام ارائه نمایند.
16-– با عنایت به هماهنگیهای انجامشده با مرکز مدیریت حوزههای علمیه، ضروری است جهت بررسی و تأیید گواهیهای صادره از مدیریت حوزههای علمیه استان، از سایت http://cert.ismc.ir استفاده شود.
17- علاوه بر ثبت نام حضوری ثبت اطلاعات در سامانه برای طلاب وظیفه http://reg.ismc.ir/rules/260الزامیست.
18-متقاضیان قطب( ساوه-زرندیه-نوبران) جهت ثبت نام حضوری و تشکیل پرونده می توانند به اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه کارشناسی قرآن عترت و نماز مراجعه نمایند.
ب) مراحل اجرا:
1- بکارگیری نیروی روحانی وظیفه در سطح استان براساس نیاز و امتیاز فضلی داوطلبان انجام خواهد شد.
2- اولویت پذیرش با نیروهای بومی هر شهرستان می باشد .
3- ثبت نام اولیه به منزله جذب نمی باشد.
4- حضور در مصاحبه و کسب حداقل 50 درصد نمره .
5- انتخاب افراد و اعلام نفرات منتخب براساس سهمیه استان با اولویت مناطق محروم
5- معرفی به مرکز مدیریت حوزه های علیمه استان جهت موافقت و صدور حکم اعزام
6- کسب تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش استان
7- شرکت در کلاس های توجیهی
ج )مدارک لازم جهت ثبت نام و فرم امتیازبندی :
- تکمیل فرم ثبت نام (در محل ثبت نام ارائه می گردد).
- تکمیل فرم اطلاعات فردی گزینش (در محل ثبت نام ارائه می گردد).
- تصویر شناسنامه از تمام صفحات وکارت ملی (2نسخه) در صورت تأهل یا داشتن فرزند تصویر از صفحات شناسنامه آنان (1 نسخه).
4-عکس(4 × 3) سه قطعه. (در سال جاری)
5-ارائه اصل و تصویر مدرک تحصیلی (مورد تائید شورای عالی حوزهای علمیه حداقل سطح یک)
6-ارائه معرفی نامه از حوزه علمیه محل تحصیل
7-یک عدد پوشه زرد
د) مکان ثبت نام :
اراک– خیابان شهید شیرودی – اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ساختمان شماره4 – امور اداری و تشکیلات- کارشناسی استخدام
ساوه – اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه –کارشناسی قرآن ، عترت و نماز
هـ)زمان ثبت نام : از روز سه شنبه17/03/1401 تا پایان وقت اداری روز شنبه 21/03/1401