محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم گقت :جذب معلم باید با رویکرد بومی در استان ها انجام شود در غیر این صورت آسیب جدی به بدنه اموزش استان ها وارد میشود
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش خراسان شمالی ،محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کمی از معلمسراها در استان ایجاد شده، اظهار کرد: به دلیل استقرار معلمان در مناطق مرزی خراسان شمالی نیاز است که معلمسراها در این مناطق ایجاد شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل استقرار معلمان در مناطق مرزی خراسان شمالی نیاز است که معلمسراها در این مناطق ایجاد شود.
وی با تأکید براینکه در حالِ حاضر ۱۴۰۰کلاس درس دو نوبته در استان وجود دارد، اضافه کرد: در سفر پیشِ روی رئیسجمهور به خراسانشمالی، موضوعات مختلفی بهویژه آموزش و پرورش بررسی شده است و امیدواریم این سفر برای جامعه آموزش و پرورش خروجی مناسب داشته باشد.
وحیدی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی روستایی، مرزی و عشایری استان زیاد است، افزود: برای پر کردن شکاف آموزشی باید به مناطق محروم و مرزی توجه ویژه شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود خلأهای بسیاری در حوزه زیرساختهای آموزش و پرورش در استان، اضافه کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری موضوعات سند تحول بنیادین باید تبدیل به متغیرها و شاخصها شود.
وحیدی در پایان تصریح کرد: نباید به علت فاصله خراسان شمالی با پایتخت شاهد افت تحصیلی دانش آموزان باشیم و این موضوع تنها با توجه ویژه به آموزش و پرورش محقق خواهد شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی