یکی از معلمان منتخب جشنواره جلوههای ویژه معلمی شهرستان لردگان می گوید از دولت و به طور ویژه وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم در راستای حفظ جایگاه اجتماعی معلمان تلاش کنند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری، سعیده آموزان، یکی از منتخبین جلوههای ویژهی معلمی شهرستان لردگان در سال تحصیلی جاری در رابطه با سرگذشت خود گفت:متولد سال ۱۳۷۴ در شهر بروجن هستم و مدرک لیسانس دبیری علوم اجتماعی از پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان و فوق لیسانس جامعه شناسی را از دانشگاه آزاد واحد دهاقان دریافت کردم.
وی تدریس به روشهای مختلف بر اساس رویکردها و الگوها و همچنین تهیهی محتوای الکترونیکی درس مطالعات اجتماعی مدارس سمپاد در فضای مجازی را از جمله فعالیت های ویژه خود در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: داوری مسابقات جشنوارهی خوارزمی در بخش پژوهشی، تألیف کتابی با نام “اثربخشی کفایت اجتماعی بر سازگاری اجتماعی” و مقالهای با عنوان بررسی علل گرایش جوانان شهرستان ورامین به اعتیاد از جمله فعالیتهای بنده در حوزه پژوهش هستند.
آموزان کسب رتبه دوم استانی در جشنوارهی نوآوریهای تدریس و معلم نمونهی منطقهای جلوههای ویژه معلمی را مهمترین موفقیت خود در حوزه شغل معلمی برشمرد.
معلم علوم اجتماعی مدارس شهرستان لردگان در رابطه با انتقال تجربیات خود به نومعلمان گفت: در تدریس به یک روش در طول سال نباید بسنده کرد بلکه با روشهای مختلف جذابیت تدریس را باید حفظ نمود، میتوان با دادن مسئولیتهای مختلف به دانشآموزان در کلاس و مدرسه، ایشان را برای مسئولیتهای اجتماعی در آینده آماده کرد.
آموزان با انتقاد نسبت به شان و جایگاه معلمان در جامعه گفت: بزرگترین دغدغه امروز معلمان حفظ شان و جایگاه اجتماعیشان است که از دولت و به طور خاص و ویژه از وزارت آموزشوپرورش انتظار داریم در این راستا تلاش کنند.
وی در ادامه به دغدغههای ویژه معلمان اجتماعی در رابطه با کم بودن ساعات این درس در دوره متوسطه اول اشاره کرد و گفت: با توجه به حجیم بودن کتابهای درس مطالعات اجتماعی و کم بودن ساعت آموزشی، پیشنهاد بنده این است که کتاب مطالعات حاضر به سه کتاب شامل: مهارتهای اجتماعی برای پایهی هفتم، تاریخ و تمدن ایران برای پایهی هشتم و جغرافیا و محیط زیست برای پایهی نهم تبدیل شود.
وی پیشنهاد پایانی خود را در رابطه با نحوه انتخاب مدیران مدارس مطرح کرد و گفت: مدارسی بازدهی و عملکرد خوبی دارند که مدیر مدرسه و کادر اجرایی آن همراه با معلم بودهاند، به عنوان پیشنهاد میتوان مدارسی را به طور آزمایشی انتخاب کرد و امکان این را قرار داد که معلمان خودشان بتوانند مدیر مدرسه را انتخاب کنند و سپس مدیر نیز خود کادر اجرایی و آموزشی را برگزیند تا عملکرد و بازدهی آن مدرسه مشخص شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري