به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ سیدیداله حسینی، معاون آموزش ابتدایی استان در پایان اختتامیه پویش بازی و یادگیری بیان داشت: دانش آموزان از طریق بازی، مهارتهای گوناگونی کسب میکنند و بهترین وسیلهای است که از طریق آن میتوان، بسیاری از مفاهیم را آموزش داد. بازیهای آموزشی از جمله راهکارهایی به شمار می روند که استفاده از آن برای فعال کردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آنها، مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل میدهد.
وی تصریح کرد: امروزه اهمیت و ارزش بازی در دوران کودکی به وسیله ی پژوهشهای گسترده مورد توجه قرار گرفته است. بازی بر رشد جسمی، عاطفی، ذهنی، آموزشی، اخلاقی، شخصیتی و اجتماعی تاثیر میگذارد و ارزش تشخیصی و درمانی نیز دارد. بازیهای آموزشی بر چهار مؤلفه ی انگیزشی توجه، ارتباط، اعتماد و رضایت تاثیر می گذارند و عاملی برای بهبود بخشی، توجه و فعالیتهای بصری می باشند. بازیهای آموزشی میتوانند به عنوان رسانهای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفادهی معلمان قرار گیرند.
معاون آموزش ابتدایی استان افزود: هدفِ غایی این بازیها فقط تفنن یا پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه چنین بازیهایی، در ضمن ایجاد لحظاتی لذت بخش و مفرح برای مخاطبان، با فراهم ساختن تجربههایی نزدیک به تجربههای دست اول، یادگیری سریعتر و پایدارتر را سبب میشوند
حسینی درخصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه استانی اظهار داشت: ۱۱۸ اثر در محور آموزگاران و ۸۴ اثر در محور دانش آموزان به دبیرخانه استانی راه یافتند که پس از بررسی و داوری ۱۲ محتوا آموزشی در محور آموزگاران و ۱۲ اثر در محور دانش آموزان به کارگروه کشوری مستقر در استان خراسان رضوی ارسال شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين