ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده، نظارت و بازرسی و همچنین پاسخگویی به شکایات، مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش استان سمنان؛ در راستای تحقق اهداف سازمانی حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سال 1401 با محور اجرایی «ایران قوی در پرتو نظارت، پاسخگویی و تعالی سازمانی» نشست تخصصی کارشناسان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان برگزار شد.
در این هم اندیشی باتوجه به تأکید و خواسته دولت مردمی مبنی بر رعایت اصول عدالت محوری، مردم داری و قانون مداری در اجرای برنامه های ابلاغی، موضوع ثبت نام دانش آموزان، نظارت و بازرسی و همچنین پاسخگویی به شکایات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
سید عبدالحسین کیا در این جلسه خطاب به کارشناسان خود گفت: ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1402 – 1401 با اعلام و ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در موعد مقرر و براساس شیوه نامه های مربوط انجام خواهد شد و هرگونه ثبت نام یا پیش ثبت نام قبل از زمان قانونی نباید انجام شود.
وی تصریح کرد: دریافت هرگونه وجه از اولیای دانش آموزان در زمان ثبت نام، به غیر از پول بیمه و کتاب درسی ممنوع می باشد و با مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهد شد.
براساس گفته کیا، دریافت و مطالبه وجه در هنگام اعلام نتایج امتحانات و تحویل کارنامه هم ممنوعیت دارد.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: مدارس هیأت امنایی نیز به عنوان مدارس عادی تلقی شده و اجازه ندارند در زمان ثبت نام از والدین وجهی دریافت کنند و هزینه اجرای فعالیت های فوق برنامه باید در طول سال تحصیلی و پس از تصویب آن در شورای مدرسه و تأیید شورای آموزش و پرورش، قابل دریافت خواهد بود.
وی گفت: ستادهای ثبت نام با نظارت دقیق بر فرآیند نام نویسی دانش آموزان در مدارس، ضمن اهتمام و رعایت اصول عدالت محوری و قانون مداری و توجه به کرامت انسانی در رفع دغدغه اولیا و خانواده ها تلاش خواهند کرد.
گفتنی است: والدین دانش آموزان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد گفته شده می توانند با ستاد ثبت نام استان به شماره 02333327267 تماس حاصل کرده و یا شکایت خود را جهت بررسی و پیگیری، در سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به نشانی shekayat.medu.ir ثبت کنند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان