در دوران اوجگیری فضای مجازی و تبلت و گوشیهای هوشمند که هر یک به رسانهای شخصی تبدیل شدهاند، اگر معلم بخواهد صرفاً مانند دهههای قبل به دانشآموزان چیزی بیاموزد، راه به جایی نمیبرد.
در دوران فعلی خود معلم باید این چیزها را بلد باشد، پس برای پرورش «دانشآموز خلاق» باید ابتدا به فکر پرورش «معلم خلاق» بود. معلم خلاق علاوه بر آموزش دادن و تعلیم و تربیت دانشآموزان خود، باید رفتاری مثبت، خلاق و مناسب در برخورد با دانشآموز دهه نودی داشته باشد و بین کارکردها، عقاید و اندیشههای جدید ارتباط به وجود آورد.
یک معلم خلاق یک روانشناس خوب هم هست. او برای شناخت نیازهای دانشآموزان باید از تواناییهای خاص، علایق و نقاط قوت و ضعف یکایک آنان آگاه باشد.
معلم برای خلاق بودن در تدریس، قبل از هر چیز باید هدف داشته باشد. این هدف شامل داشتن تعهد به کار در محدوده فعالیتهای عادی آموزشی و خلاقیت است.
با دیدن این ویدیو، با تعدادی از معلمان خلاق کشورمان آشنا شوید.
انتهای پیام/
از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.
منبع: خبرگزاری فارس