مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در دوران بازگشایی مدارس کشور موفقیت خوبی حاصل شد و از بیش از هشتاد درصد مدارس یعنی هشتاد و شش هزار و ششصد و هفتاد مدرسه در سراسر کشور بازدید به عمل آمد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر سید مجتبی هاشمی در گردهمایی مدیران ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را یک فرصت برای خدمت می دانیم زیرا برای پایه ریزی این انقلاب و نظام هزینه های زیادی شده است.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: هر زمانی تلاش کردیم بر اساس مبانی اسلام و نگرش جهادی کارها را پیش ببریم توفیق داشته ایم و هرجا از این مبانی فاصله گرفته ایم نقصان صورت گرفته است.
هاشمی گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد که این یک هدف بزرگ است که باید ذیل سند تحول بنیادین انجام گیرد.
وی افزود: کرونا شرایط جدیدی را به آموزش و پرورش تحمیل کرد و این شرایط موجب ایجاد فرصتی برای فراگیر سازی دغدغه های تعلیم و تربیت شد و خانواده ها دشواری های کار آموزش و پرورش را به خوبی فهمیدند.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم اینکه معدل توانمندی های نیروهای اموزشی و اداری ارتقا پیدا کرده است ولی هنوز باید با نگاه و تکیه بر گذشته به فکر بازمهندسی ساختار و توانمندی هایمان باشیم.
هاشمی گفت: تلقی ما از مدیریت باید عوض شود و باید موانع موفقیت های سازمانی را به خوبی شناخته و مرتفع کنیم.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر باید حلال مسائل باشد و مدیران باید ماموریت ها را به خوبی بشناسند و پایش مستمر و اولویت بندی امور باعث موفقیت مدیران خواهد شد.
وی گفت: شناخت دقیق از مسائلی که مانع دستیابی به اهداف است و تبدیل مشکل به مساله از ویژگی های اصلی مدیران موفق در آموزش و پرورش است.
هاشمی افزود: بسیاری از اوقات مدیران به جای حل مشکل آن را منتقل می کنند که این خود آفت بزرگ برای حل مشکلات و مسائل مبتلا به در آموزش و پرورش است.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت تلفیقی از دانش و تجربه است و حل مساله یک مهارت اقتضائی است که محصول مدیریت صحیح است.
هاشمی ادامه داد: باید ارزیابی درستی از دستیابی به اهداف داشته باشیم و میزان تحقق اهداف باید به صورت دقیق تبیین شود تا بتوانیم دستاوردهایمان را مشخص کنیم.
وی گفت: ایجاد شرایطی ذهنی مطلوب و انتقال صحیح مطلب به افراد سازمان از طریق روابط درست سازمانی در کنار همسویی و همراستایی در اهداف از صف تا ستاد نیز از دیگر مسایل مهم مدیریتی در اموزش و پرورش است.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران باید در چارچوب اهداف و برنامه هایی که دارند خالق ارزشهایی باشد که موجب تیم سازی و خلق انگیزه در کارکنان می شود.
هاشمی گفت: در اسلام هم به مشورت تاکید شده است و هم جایگاهی خاص برای اختیار عمل مستقل مدیران بر اساس مشورتهای دریافتی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اعتقاد داریم هرچقدر سازمان هوشمندتر باشد کار ارزیابی عملکرد با دقت نظر بیشتری انجام خواهد گرفت.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال ایجاد یک فضا برای گردش و چرخش تجربه و تخصص در اموزش و پرورش هستیم.
خاطر نشان می شود: گردهمایی مدیران ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس