• آخرین
  • روند
  • همه
تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی

تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی

1 هفته قبل

سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا در آزمون استخدامی معلمان لحاظ می‌شود

2 ساعت قبل
تعطیلی برخی مدارس استان در نوبت صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت

تعطیلی برخی مدارس استان در نوبت صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت

3 ساعت قبل
بازدید از چند پروژه و دیدار با فرهنگیان و خانواده شهدای دانش آموزی

بازدید از چند پروژه و دیدار با فرهنگیان و خانواده شهدای دانش آموزی

4 ساعت قبل
بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، مدرسه خیرساز، دیدار با خانواده شهدای دانش آموزی، پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و دیدار با فرهنگیان مهاباد

بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، مدرسه خیرساز، دیدار با خانواده شهدای دانش آموزی، پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و دیدار با فرهنگیان مهاباد

4 ساعت قبل
آموزش و پرورش فارس استان برتر کشور در مستند سازی و اخذ سند برای املاک خود شد

آموزش و پرورش فارس استان برتر کشور در مستند سازی و اخذ سند برای املاک خود شد

7 ساعت قبل
طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی خود را طی می‌کند

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی خود را طی می‌کند

7 ساعت قبل
ساماندهی مدارس پرند و رباط کریم

ساماندهی مدارس پرند و رباط کریم

9 ساعت قبل
گردهمایی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود

9 ساعت قبل
تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی پیگیری شود

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی پیگیری شود

10 ساعت قبل
وزیر آموزش و پرورش به مقام نخستین شهید مدافع حرم بوکان ادای احترام کرد

وزیر آموزش و پرورش به مقام نخستین شهید مدافع حرم بوکان ادای احترام کرد

11 ساعت قبل
۲ هزار مکان ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور احداث می‌شود

۲ هزار مکان ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور احداث می‌شود

11 ساعت قبل
سیزدهمین جلسه فصل تحول ویژه روسا و اعضای شورای معاونین ادارات و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد

سیزدهمین جلسه فصل تحول ویژه روسا و اعضای شورای معاونین ادارات و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد

12 ساعت قبل
  • رتبه بندی معلمان
  • جلوه های ویژه معلمی
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار وزارت وزارت آموزش و پرورش

تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
0
تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از معلمان و فرهنگیان، آموزش‌وپرورش را تربیت‌کننده نسلی تمدن‌ساز خواندند و با تجلیل از تلاش‌های معلمان به‌ویژه در دوران کرونا و تأکید بر بهبود مسائل معیشتی آنان گفتند: نسل نوجوان و جوان، باید دارای هویت ملی و اسلامی- ایرانی، معتمد به نفس، مقاوم، آگاه از اندیشه‌های امام و آرمانها، دانشمند و کارآمد پرورش یابد.

مطالب مرتبط

بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، مدرسه خیرساز، دیدار با خانواده شهدای دانش آموزی، پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و دیدار با فرهنگیان مهاباد

بازدید از چند پروژه و دیدار با فرهنگیان و خانواده شهدای دانش آموزی

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی خود را طی می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ایشان معلمان را مفتخرین به هدایت نسل‌های آینده خواندند و افزودند: هدف از دیدار با معلمان برجسته شدن نقش آنان و تثبیت و ماندگار شدن ارزش معلمی در افکار عمومی است تا هم معلم و خانواده‌اش به شغل او افتخار کنند، هم جامعه به معلم به چشم یک فرد مفتخر نگاه کند.

نقش معلمان در افکار عمومی تثبیت و ماندگار شود

رهبر انقلاب با تشکر از نکات خوب سخنان وزیر آموزش‌وپرورش افزودند: کشور از لحاظ قانون، سند و تصمیمات خوب، هیچ چیز کم ندارد، مهم این است که این تصمیمات و قوانین با کار جدی و مجاهدانه پیگیری و اجرا شوند.

معلم در معنای تعلیم دهندگی؛ همسنگ با پیامبر، حکما، علما و دانشمندان

ایشان در تبیین دو کاربرد مفهوم معلمی گفتند: معلم به معنای تعلیم‌دهندگی، ارزش بسیار بزرگی است زیرا خداوند به استناد آیات قرآن، تعلیم‌دهنده است و پیامبر و همه حکما، علما، دانشمندان و شخصیتهای برجسته نظیر استاد شهید مطهری نیز دارای این ارزش بسیار والای معلمی هستند.

معلمان مفتخر به هدایت نسل‌های آینده هستند

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: در کاربرد دوم که منطبق با کار آموزش‌وپرورش است، علاوه تعلیم‌دهندگی، ارزش بالاتری نیز وجود دارد زیرا مخاطب این تعلیم در بهترین سنین تأثیرپذیری و تربیت‌پذیری هستند و تعلیم آنها، تأثیرگذاری بسیار بیشتری از تعلیم دیگر قشرها دارد.

اهمیت شغل معلمی: برپاکنندگان تمدن نوین اسلامی نسلی هستند که اکنون در اختیار معلمان هستند

ایشان با اشاره به هدف بلند مدتِ ایجاد تمدن نوین و شکوفای اسلامی گفتند: منابع انسانی، زیرساخت هر تمدنی به شمار می‌رود و برپاکنندگان تمدن نوین اسلامی نسلی هستند که اکنون در اختیار معلمان قرار دارند، بنابراین اهمیت و ارزش کار معلمی را باید از این زاویه درک کرد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: این نسل با این هدف بسیار بزرگ باید دارای هویت ایرانی- اسلامی، اعتقادات محکم و عمیق، دارای اعتماد به نفس، خودساخته، هوشیار در برابر تمدن‌های منسوخ شده شرق و غرب، دانشمند و کارآمد باشد تا بتواند آن تمدن عظیم را شکل دهد.

به برکت تلاش معلمان در چهار دهه اخیر، عناصری کارآمد رشد یافته‌اند

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تربیت عناصر برجسته در آموزش‌وپرورشِ بعد از انقلاب افزودند: به برکت تلاش معلمان در چهار دهه اخیر، عناصری کارآمد در عرصه‌های مختلف رشد یافته‌اند اما کافی نیست و برای آن تمدن شکوفا، باید این‌گونه پرورش‌ها فراگیر شود.

ایشان فرصت دوازده ساله آموزش‌وپرورش را برای تربیت چنین نسلی، بی‌نظیر برشمردند و گفتند: سازمانِ گسترده‌ی آموزش‌وپرورش در همه شهرها و روستاها، زمینه مناسبی دارد تا در پرتو تلاش و مجاهدت معلمان، ارزشها و آرمانهای انقلاب را به‌درستی به دلها و گوشهای آماده‌ی فرزندان ملت منتقل، و هویت اسلامی- ایرانی را در آنها نهادینه کند.

از امروزِ آموزش‌وپرورش می‌توانیم فردای کشور را پیش بینی کنیم

رهبر انقلاب، وزارت آموزش‌وپرورش را دستگاهی بسیار پر عظمت و آینده‌ساز خواندند و افزودند: از امروزِ آموزش‌وپرورش می‌توانیم فردای کشور را حدس بزنیم.

ایشان با تأکید بر تمجید واقعی از زحمات معلمان افزودند: البته برای رسیدن به وضع مطلوب، مشکلات موجود باید با تدبیر، دانایی، همت، مجاهدت و شکیبایی حل شود.

با افزایش قدر و شان مقام معلمی کاری کنیم تا رتبه‌های ممتاز کنکور معلمی را انتخاب کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح مسائل لازم برای حل مشکلات، به تدوین متن‌های مناسب آموزشی و تأمین کمّی معلمِ مورد نیاز آموزش‌وپرورش اشاره کردند و افزودند: کیفیت معلم و تدیّن، اخلاق و مهارت‌های او بسیار مهم است و نباید به‌گونه‌ای باشد که رتبه‌های پایین کنکور سراغ معلمی بروند، البته امروز هم مثل برهه‌های مختلف معلمان متعهد و دلسوز کم نداریم.

رهبر انقلاب در بیان چند نکته درباره آموزش‌وپرورش گفتند: دانش‌آموز باید دارای هویت ملی باشد و در کنار اهتزار پرچم علم، با اعتماد به نفس، پرچم «هویت ملی و پر افتخار اسلامی ایرانی» را هم به اهتزار در آورد.

معلمان افتخارات کشور از جمله عناصر پر تلاش بعد از انقلاب را به دانش آموزان معرفی کنند

ایشان با انتقاد از ناآشنایی دانش‌آموزان با افتخارات کشور از جمله عناصر پر تلاش بعد از انقلاب، بی‌اطلاعی آنان از افکار راهگشای امام خمینی(ره) و آرمانهای سرنوشت‌ساز انقلاب و ناآگاهی آنان از حوادث انقلاب گفتند: معلمان علاوه بر آگاه کردن نسل نوجوان و جوان، باید اینگونه مسائل را با دل و جان آنان آمیخته سازند.

نسل آینده؛ ارزش و اهمیت ایستادگی را از هم‌اکنون بیاموزد

ایشان درک ارزش ایستادگی و مقاوم بودن را از دیگر نیازهای دانش‌آموزان دانستند و افزودند: در جهانی که هر کس، چه شرق چه غرب، زور می‌گوید نسل آینده باید ارزش و اهمیت ایستادگی را از هم‌اکنون بیاموزد تا در پرتو این آموزه‌ها تمدن‌ساز شود و ملت و کشور را عزتمند سازد.

رهبر انقلاب، وزارت آموزش‌وپرورش را به تفکیک «علم نافع» از «علم غیرنافع» در برنامه درسی دانش‌آموزان توصیه کردند و گفتند: علم نافع علمی است که استعدادهای نوجوان و جوان را شکوفا می‌کند و با سرمایه‌سازی برای آینده او، موجب پیشرفت و تعالی کشور می‌شود.

مطالب صرفاً محفوظاتی برنامه درسی؛ شناسایی و حذف شود

ایشان در این زمینه افزودند: بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش‌آموزان به ذهن آنها سرازیر می‌شود که باید این موارد شناسایی و از آموزشها حذف شود.

مهارت های مفید برای جامعه به دانش آموزان آموزش و در آنها نهادینه شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اختصاص ساعاتی به آموزش‌های مهارتی بجای مطالب غیرنافع گفتند: مسائلی همچون سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری اجتماعی، مطالعه و تحقیق، فعالیتهای جهادی، مبارزه با آسیبهای اجتماعی و نظم و قانون‌گرایی از جمله مهارت‌هایی است که باید در مدرسه آموزش داده، و از دوران کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.

ایشان میزان تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش را خرسند کننده ندانستند و گفتند: با گذشت بیش از ۱۰سال از تنظیم سند و رفت‌وآمد وزیران متعدد که البته این تعدد مدیریت ها نیز نوعی آسیب و آفت است، به این سند به‌عنوان یک مجموعه کامل و بهم پیوسته عمل نشده است.

برای سنجش پیشرفت سند تحول شاخص‌های کمّی معیّن شود

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر سند نیاز به اصلاح و تکمیل دارد، مسئولان این کار را انجام دهند، ضمن اینکه برای سنجش پیشرفت سند نیز باید شاخص‌های کمّی معیّن شود.

سنگینی بار اجرای مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت بر دوش معلمان است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در بیان چند نکته درباره مسائل معلمان، سنگینی بار اجرای مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت را بیش از همه بر دوش معلمان دانستند و گفتند: معلمان عزیز که در مقاطع مختلف همچون دوران انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون سیاسی با نقش‌آفرینی درست خود، نوجوانان و جوانان را هدایت می‌کردند، امروز نیز باید بیش از همیشه متوجه نقش مهم و مسئولیت بزرگشان باشند و مسائلی همچون مشکلات معیشتی نباید موجب خسته و ملول شدن یا تحقیر و کوچک‌انگاشتن کار بزرگ آنها شود.

مشکلات معیشتی موجب خسته و ملول شدن یا تحقیر و کوچک‌انگاشتن کار بزرگ معلمان نشود

ایشان، نوجوانان و جوانان را دُردانه‌های کشور و امانت‌هایی بزرگ در دست معلمان خواندند و افزودند: این امانت‌های گران‌سنگ باید در اثر تربیت معلمانِ دین‌باور و دین‌مدار، به افرادی با ارزش‌افزوده‌ی بالاترِ علمی، اخلاقی و رفتاری تبدیل شوند.

دانشگاه فرهنگیان برای تربیت بتوانند «معلم مطلوب» تجهیز شود

رهبر انقلاب دانشگاه فرهنگیان و همه مراکز تربیت معلم را دارای وظایف سنگین و نیازمند تقویت همه‌جانبه دانستند و گفتند: این مراکز باید از لحاظ امکانات سخت‌افزاری، مدیریت، اساتید، متون آموزشی و فعالیت‌های تربیتی به‌گونه‌ای تقویت شوند که بتوانند «معلم مطلوب» تربیت کنند.

در دوران کرونا زحمات معلمان مضاعف شد باید از همه معلمان تشکر کنیم

ایشان با توصیه به هماهنگیِ رشته تحصیلی معلمان با تدریس آنها تا حدّ امکان، به دشواری‌های آموزش در دوره کرونا و زحمات معلمان نیز اشاره و خاطرنشان کردند: در این دوره، زحمات معلمان مضاعف شد که در این خصوص باید صمیمانه از همه معلمان تشکر کنیم.

با وجود مشکلاتِ امکانات دولتی، به مسائل معیشتی، بیمه، بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر سفارش همیشگی خود به بهبود معیشت معلمان، افزودند: با وجود مشکلاتِ امکانات دولتی، اما به مسائل معیشتی، بیمه، بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه شود.

معلمان با ابتکارهای شخصی و روحیه خیرخواهی و دلسوزی، برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان و کارهای بزرگ را پیش ببرند

ایشان در پایان سخنانشان، به معلمان توصیه کردند با وجود انتظارات زیادی که از وزارت آموزش‌وپرورش برای عمل به وظایفش وجود دارد، منتظر تحقق آن توقعات نمانند و با ابتکارهای شخصی و روحیه خیرخواهی و دلسوزی خود، برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان و کارهای بزرگ را پیش ببرند.

در ابتدای این دیدار، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش گزارشی از اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای سند تحول، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های نوین در عرصه تعلیم و تربیت، توسعه عدالت آموزشی، مهارت‌آموزی، پرورش استعدادهای درخشان، رتبه‌بندی و معیشت معلمان و تحول در منابع درسی بیان کرد.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

برچسب ها: خامنهدانشگاه فرهنگیانرتبه بندی معلمانسند تحول بنیادینفضای مجازیکروناکنکورمقام معظم رهبری

مطالب مرتبط

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی پیگیری شود
وزارت آموزش و پرورش

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی پیگیری شود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
آموزش و پرورش باید به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود
وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش باید به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
شفافیت در فعالیت‌ها، انسجام در درون و تعامل با بیرون، اهداف صندوق ذخیره را محقق می‌کند
وزارت آموزش و پرورش

شفافیت در فعالیت‌ها، انسجام در درون و تعامل با بیرون، اهداف صندوق ذخیره را محقق می‌کند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.