• آخرین
  • روند
  • همه
بیش از آنکه رابطه‌ی شاگرد معلمی بین من و دانش‌آموزانم برقرار باشد با آنها دوست هستم

بیش از آنکه رابطه‌ی شاگرد معلمی بین من و دانش‌آموزانم برقرار باشد با آنها دوست هستم

2 هفته قبل
تجلیل استاندار از پیشکسوت روابط‌عمومی آموزش و پرورش لرستان

تجلیل استاندار از پیشکسوت روابط‌عمومی آموزش و پرورش لرستان

5 ساعت قبل
فرهنگیان تاریخ پُرافتخار دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنند

فرهنگیان تاریخ پُرافتخار دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنند

5 ساعت قبل
بازدید از فرآیند ثبت نام در صددرصد مدارس کشور در دستور کار قرار دارد

بازدید از فرآیند ثبت نام در صددرصد مدارس کشور در دستور کار قرار دارد

7 ساعت قبل
خرید ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مدارس شهرستان ملکشاهی

خرید ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مدارس شهرستان ملکشاهی

7 ساعت قبل
سرپرستان مجموعه های آموزشی فرهنگی رفاهی فرهنگیان یک و دو شیراز منصوب شدند

سرپرستان مجموعه های آموزشی فرهنگی رفاهی فرهنگیان یک و دو شیراز منصوب شدند

7 ساعت قبل
هموار سازی مسیر سعادتمندی افراد توسط معلم صورت می گیرد

هموار سازی مسیر سعادتمندی افراد توسط معلم صورت می گیرد

8 ساعت قبل
برگزاری آئیین اختتامیه یازدهمین دوره نوجوان‌سالم استان گیلان در ماسال

برگزاری آئیین اختتامیه یازدهمین دوره نوجوان‌سالم استان گیلان در ماسال

8 ساعت قبل
دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با خانواده معلم شهید حمزه حشتمی

دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با خانواده معلم شهید حمزه حشتمی

9 ساعت قبل
۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل راه‌اندازی می‌شود

۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل راه‌اندازی می‌شود

9 ساعت قبل
اجرای طرح آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان ۱۴۰۱

اجرای طرح آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان ۱۴۰۱

10 ساعت قبل
نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی شهرستان های استان در گنبدکاووس برگزار شد

نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی شهرستان های استان در گنبدکاووس برگزار شد

11 ساعت قبل
آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان از مهمترین دغدغه های رهبر مقام معظم رهبریست

آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان از مهمترین دغدغه های رهبر مقام معظم رهبریست

11 ساعت قبل
  • رتبه بندی معلمان
  • جلوه های ویژه معلمی
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار استان ها اصفهان

بیش از آنکه رابطه‌ی شاگرد معلمی بین من و دانش‌آموزانم برقرار باشد با آنها دوست هستم

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
0
بیش از آنکه رابطه‌ی شاگرد معلمی بین من و دانش‌آموزانم برقرار باشد با آنها دوست هستم

فرزانه پاشایی: با توجه به بازخوردهایی که از دانش‌آموزانم و خانواده‌های آنها دریافت کرده‌ام فکر می‌کنم به لطف خداوند در این راه موفق بوده‌ام.

مطالب مرتبط

اجرای طرح آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان ۱۴۰۱

درس مهرورزی وایثار؛ آخرین درس مدیر نمونه منطقه هجده تهران ، با اهداعضو به چند هموطن

مرحومه زینب رحمتی، مدیر هنرستان لیلی موفقیان و مدیر نمونه منطقه ١٨، آسمانی شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه 1401، فرزانه پاشایی معلم نمونه کشوری از دبستان هدایت آموزش و پرورش ناحیه 4، در گفتگو با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به سئوالات زیر پاسخ داد:

 -خودتان را معرفی کنید. رشته تحصیلی شما چیست ؟ چند سال است که در آموزش و پرورش فعالیت دارید؟

فرزانه پاشایی کارشناسی ارشد ریاضی از دانشگاه شهید بهشتی تهران ۶ سال است که در آموزش و پرورش فعالیت دارم.

-کدام مقطع و کدام پایه و چه ناحیه و مدرسه ای تدریس می‌کنید؟

در مقطع ابتدایی و پایه ششم  دبستان دخترانه ی هدایت ناحیه ۴ مشغول به تدریس هستم.

-از نحوه‌ی تدریس و ارتباط با دانش‌آموزانتان بگویید.

برای تدریس از انواع شیوه‌های نوین تدریس-بسته به موضوع درس- استفاده می‌کنم. از مشارکت دانش‌آموزان برای تدریس بهره می‌برم . به طور ویژه در درس ریاضی از دست ورزی و از دست سازه ها برای درک بهتر و یادگیری مؤثرتر استفاده می‌کنم. معمولا سعی می‌کنم از بازی ها نیز برای جذاب تر شدن تدریس ، تمرین و مرور و سنجش یادگیری  استفاده کنم. 

همواره تلاش کرده ام بیش از آنکه رابطه‌ی شاگرد-معلمی  بین من و دانش‌آموزانم برقرار باشد با آنها دوست باشم و رابطه‌ای بسیار صمیمی با دانش‌آموزانم دارم . خداوند را شاکر هستم که تاکنون توانسته‌ام محبت و توجه دانش‌آموزانم را جلب کنم و این بزرگترین سرمایه‌ی من است.

-از نظر شما خصوصیات یک معلم نمونه چیست؟

– به روز بودن اطلاعات ، توانمندی ها و ارتقای مداوم خود.

-توجه همزمان به تعلیم و تربیت

-طرح سوال، تکلیف و حتی نحوه‌ی تدریس توسط شخص آموزگار و  متناسب با سطح  دانش‌آموزان خود

-بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تدریس

-توانایی جذب حداکثری دانش‌آموزان و ایجاد علاقه به تحصیل در آنها

-توانایی مدیریت کلاس

– توانایی انتقال مفاهیم به شکل قابل فهم برای دانش آموزان

-توانایی ارائه‌ی تدریس خلاق 

-صبر و تلاش در جهت یادگیری هرچه بیشتر دانش‌آموزان

-آیا شما خودتان را یک معلم موفق و نمونه می‌دانید؟ ویژگی‌هایی که باعث شد شما معلم نمونه باشید چیست؟

من تا کنون هرآنچه در توان داشته‌ام برای پیشبرد اهداف و پیشرفت دانش‌آموزانم به کار بسته‌ام . با توجه به بازخوردهایی که از دانش‌آموزانم و خانواده‌های آنها دریافت کرده‌ام فکر می‌کنم به لطف خداوند در این راه موفق بوده‌ام ؛ البته این بدان معنی نیست که من از هرجهت کامل هستم و نهایت من همین است! من خود را در ابتدای راه می‌بینم و برنامه ها‌ی بسیاری برای آینده دارم. رکود و  ثابت ماندن را نمی‌پسندم و همواره به دنبال بهتر شدن هستم. 

در مورد ویژگی‌هایی که باعث انتخاب بنده شده نمی‌توانم به طور یقین صحبت کنم و این سوال باید از داوران محترم پرسیده شود ؛ اما می‌توانم به مواردی که احتمال می‌دهم در انتخاب من تاثیر داشته، اشاره کنم. برای مثال: به اشتراک گذاری تجارب و دانسته ها به صورت گسترده و شرکت و فعالیت در گروه ها و کانال های مختلف،استفاده از شیوه های نوین تدریس ؛ تولید محتوا به صورت انیمیشن و استفاده از سایر برنامه های به روز، ساخت پی دی اف تعاملی و…استفاده از انواع شیوه های سنجش و انواع تکالیف ،به روزرسانی مداوم اطلاعات و توانمندی ها و شرکت در کارگاه ها ، وبینارها و دوره های مختلف

-چه کمبودهایی را در مقطع ابتدایی حس می‌کنید؟

وجود مشاور ثابت در مدارس از مهمترین نیازهای مقطع ابتدایی است. متاسفانه این روزها شرایط بسیاری از خانواده ها مناسب نیست و دانش‌آموز مقطع ابتدایی که هنوز تفکر انتزاعی او درست شکل نگرفته است، درگیر مشکلات درونی خانواده شده و از آنجایی که معمولا تصمیمات آنها از روی احساس شکل می‌گیرد، این دانش‌آموزان در معرض خطر جدی قرار دارند. همانگونه که از اطلاعات دریافتی(مانند اطلاعات غربالگری) در می‌یابیم دانش‌آموزانی هستندکه به خودکشی یا آسیب رساندن به خود فکرکرده اند ؛ لذا وجود یک مشاور که به طور ثابت در مدرسه حضور داشته باشد، لازم و ضروری به نظر می‌رسد. (قابل ذکر است اگرچه برخی از معلمین دارای تحصیلات مرتبط مشاوره یا روانشناسی هستند ؛ اما حجم زیاد کار و تعداد بالای دانش‌آموزان به معلم اجازه ی ورود به این مسائل را نمی دهد.)همچنین نیاز به مربی ورزش برای تمامی پایه‌ها در تمام مدارس نیز از کمبودهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. (لازم به ذکر است معلمان غیررسمی خود بایست نقش مربی ورزش را نیز  ایفا کنند.)

درمقطع ابتدایی درس‌ها چندان کاربردی نیستند. در صورتی‌که به کاربردی کردن دروس توجه شود یادگیری عمیق تر خواهد بود. ‎‌

منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

برچسب ها: استان اصفهاناصفهانتهراندوره ابتدایی

مطالب مرتبط

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق معلمان
اصفهان

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق معلمان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
روایت آموزگارفریدونشهری که به دانش‌آموز معلول روستایی در منزلش الفبا آموخت
اصفهان

روایت آموزگارفریدونشهری که به دانش‌آموز معلول روستایی در منزلش الفبا آموخت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
همایش کشوری مدیران منابع انسانی و امور اداری ادارات کل آموزش‌وپرورش کشور در اصفهان
اصفهان

همایش کشوری مدیران منابع انسانی و امور اداری ادارات کل آموزش‌وپرورش کشور در اصفهان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.