سرپرست آموزش و پرورش خراسان گفت: معلم، در قاموس تعلیم و ترببیت اسلامی، رابط و واسطه ای میان فرهنگ اصیل اسلامی با متعلمین بوده و از طرف دیگر، تسهیل کننده و فراهم آورنده زمینه یادگیری در ایشان است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد، صبح امروز در آیین تجلیل از 22 معلم نمونه ی استانی و شهرستان بیرجند، عنوان کرد: مهمترین رسالت معلم رشد معرفت و انتقال میراث تمدنی و اسلامی در عرصه های مختلف به دانش آموزان است.
وی، با بیان این مطلب که معلم باید خود «اهل علم»،«صاحب معرفت و دانش» و«دارای مهارت»باشد؛ اذعان کرد: آموزش دانش بشری، معلومات فنی و حرفه ای،توانمند سازی و هارت آموزی؛در کنار تربیت صحیح دانش آموزان از جمله دغدغه های مهم و اصلی معلمین فرهیخته و انقلابی استان در فرایند یاد دهی و یاگیری به شمار می رود.
دبیر ستادبزرگداشت مقام معلم خراسان جنوبی، پاسداشت مقام و تکریم معلم را پاسداشت و تکریم تمامی ارزش ها دانست و اظهار کرد: جدای از آموزش که دغدغه اصلی همه ماست باید برای دوران پسا کرونا تمرکز بر این باشد که چگونه از نیروی انسانی ویژه و خاص استفاده کرد تا یادگیری و حضور در مدرسه برای دانشآموزان تجدید خاطره و امیدبخش شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، خدمت صادفانه و عالمانه در مسیر تعالی احکام اسلام را مهم ترین هدف و رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان برشمرد و خاطر نشان کرد: معلم هدایت کننده،اسوهای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت، و موثرترین عنصر در تحقق مأموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، افزود: با تحقق کامل اهداف سند تحول است که می توان ادعا کرد زمینه عالی تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان در حکومت و انقلاب اسلامی محقق شده و گامی بلند در راستای تشکیل تمدن نوین اسلام برداشته ایم.
به گفته موسوی نژاد کرامت و شأن والای انسانی دانش آموزان باید بر اساس و در چارچوب رهنمودهای دین مبین اسلام شکل گیرد و ما به عنوان خادمین آن ها در نظام تعلیم و تربیت به حکم تکلیف، موظفیم نقش اساسی خود را به درستی، جامع،با دقت و ظرافتمندانه در راستای سند تحول بنیادین ایفا نماییم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي