مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید دانشآموزان را بر اساس ساختار ذاتی آنها و مهارتهایی که دارند پیش ببریم زیرا نظام کنکور با فلسفه تربیت سازگاری ندارد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری گفت: درصدد هستیم تا گرایش دانشآموزان را با مهارت آموزی به سمت هنرستانها سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مهارتآموزی در نظامهای آموزشی پیشرفته جایگاه ویژهای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانشآموزان نمیتواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.
عسکری افزود: شهرستان های استان فارس در سال ۱۴۰۰ سهمی از رتبههای تک رقمی کنکور نداشتند و با وجود اینکه توجه به مهارتآموزی برای ما در اولویت قرار دارد اما اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه استان فارس در آزمون کنکور داشتهایم.
وی با اشاره به اثرات و برکات مثبتی که آموزش حضوری نسبت به آموزش مجازی دارد گفت: تمام تلاش خود را برای حضوری شدن آموزش به ویژه برای مقاطع متوسطه دو را به کار گرفتیم که مدارس دارای رتبه علمی و برتر در کنکور نیز شناسایی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کمپهای مطالعاتی کنکور نیز مانند سالهای پیش از کرونا راهاندازی شد و معاونت آموزشی متوسطه هم بستههای متعدد آموزشی کنکور و پکیجهای انگیزشی و برانگیزاننده را به دانشآموزان و اولیای آن ها ارائه داد تا از این طریق دانشآموزان تشویق شوند.
عسکری با اشاره به به برگزاری مستمر جلساتی با حضور ۸۰ یا ۱۰۰ نفر از دانشآموزان گفت: تمام دانشآموزان را به آموزش حضوری دعوت و از اولیا نیز تقاضا میکنیم همکاری ویژه ای با آموزش و پرورش داشته باشند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس