معاون ارزیابی فرآیندهای آموزش و یادگیری دفتر پیش دبستانی و دبستان وزارت آموزش و پرورش با حضور در دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با وی و روسای ادارات آموزش ابتدایی و مرکز پژوهش های علمی-آموزشی آموزش و پرورش استان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مژگان آژیده با بیان این که بررسی برآیندها به برداشتن گام های موثرتر کمک می کند، گفت: هر چند در تمام دنیا نگاه ویژه ای به آموزش دانش آموزان ابتدایی وجود دارد اما در بسیاری از کشورها هم گاهی موانعی در این خصوص وجود دارد یکی از معضل هایی که در کشور ما در این زمینه وجود دارد، تراکم بالای دانش آموزان ابتدایی در کلاس های درس است که کیفی بودن کار معلم را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: وقتی که تعداد دانش آموزان کلاس زیاد است، آموزگار حتی نمی تواند ارتباط چشمی مناسبی با دانش آموز برقرار کند، چه رسد به اجرای برنامه های مفید آموزشی، حتی نگاه معلم هم می تواند بر روحیه و آموزش دانش آموز اثرگذار باشد.
معاون ارزیابی فرآیندهای آموزش و یادگیری دفتر پیش دبستانی و دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: گاهی ظرفیت ها گنجایش دلخواه ما را ندارند، امیدواریم شاهد اتفاق های خوبی در زمینه جذب نیروی آموزش ابتدایی باشیم.
بر پایه این گزارش، در این نشست معاون و روسای ادارات آموزش ابتدایی و رئیس مرکز پژوهش های علمی – آموزشی به بیان دیدگاه های خود در زمینه ارزشیابی کیفی – توصیفی، ارتقای کیفیت آموزشی، انسداد مبادی بی سوادی، تثبیت یادگیری، دانش آموزان دیرآموز و بازمانده از تحصیل، شیوه نامه ثبت نام اتباع خارجی و…پرداختند.
شایان ذکر است، معاون ارزیابی فرآیندهای آموزش و یادگیری دفتر پیش دبستانی و دبستان وزارت آموزش و پرورش به منظور بازدید از چند مدرسه ابتدایی شهر کرمان، بررسی روند آموزش حضوری در مدارس و بازدید از نحوه برگزاری آزمون تیمز و پرلز در شهرستان رفسنجان به استان کرمان سفر کرده است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان