مدیرکل آموزش و پرورش مازندران حمایت از فرهنگیان را مهمترین وظیفه ادارات ارزیابی عملکرد، هیئت بدوی و حراست دانست.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “مصطفی عابدی” در نشست با همکاران ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، حراست و هیئت بدوی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مهمترین وظیفه جمع حاضر پاسداری و حمایت از آموزش و پرورش و افراد مشغول به خدمت در آن میباشد که این امر منوط به داشتن تفکر سیستمی و داشتن نگاه چند بعدی به آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: در تفکر سیستمی اگر تحلیل سیستمی نداشته باشیم موفق به ریشهیابی و کشف علت و مشکلات حوادثی که در آموزش و پرورش رخ میدهد نمیشویم و این منجر به عدم بهرهوری و استفاده مثبت از نتایج بازرسیها و نظارتها میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با مقدم دانستن امور پرورشی بر تمام نهادهای تعریف شده در دستگاه تعلیم و تربیت بر ضرورت نگاه پیشگیرانه قبل از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: تمرکز بر مسائل فرهنگی و پرورشی و توجه به افزایش آگاهی و ارائه آموزش درست منجر به ارتقا بهداشت روان که پیش شرط لازم جهت کاهش تخلفات است میشود.
وی در ادامه افزود: وقتی نگرش به گونهای باشد که معلم را مهمترین عنصر دستگاه تعلیم و تربیت بدانیم اصل مهم و محوری در حوزههای حراست، ارزیابی عملکرد و هیئت بدوی بر حفظ عزت نفس و اعتماد به نفس فرهنگیان و دانشآموزان قرار میگیرد یعنی در داوریها و تحلیل سیستمی تلاش به دیدن نیمه پر لیوان کنیم.
عابدی با بیان اینکه همه مطالعات و تجربیات مبین و موید این نکته است که توسعه پایدار و همه جانبه الزاما باید از بستر نیروی انسانی بگذرد و پیش شرط توفیق، تثبیت و تداوم هر گونه توسعه و تحولی، سرمایه گذاری در توسعه انسانی به منزله رکن و هستۀ اصلی و محوری آن میباشد اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش پایدار و اثر بخشی در ایجاد فرهنگ جامعه و رهیافتهای مربوط به آن میتواند ایفا کند و این موضوع روشن و بدیهی است از اینرو درصدد هستیم با برنامهریزی درست همواره جلوتر از زمان حرکت کنیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران