سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ریل گذاری و شتاب بخشی به حرکت آموزش و پرورش استان بر صراط سند تحول بنیادین در گام دوم انقلاب مهم ترین رویکرد خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، صبح امروز در جمع معاونین، روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان که در محل نماز خانه این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادی ریلگذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.
وی با بیان این که در تهیه و تنظیم سند تحول در نظام تعلیم و تربیت سالها فکر شده و اندیشمندان و صاحب نظران بسیاری در امر تعلیم و تربیت در تدوین آن مشارکت داشته اند، افزود: در ادوار گذشته برای این مهم تلاش شد اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم، استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاستهای آن در خراسان جنوبی نیازمند عزم راسخ و مشارکت همه ارکان تعلیم و تربیت است.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشره به لزوم استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله نهاد خانواده درتحقق سند تحول، تصریح کرد: کار جهادی و جهاد تبیین دو اولویت مهم حوزه های ستاد و اجرایی آموزش و پرورش استان در استقرار و اجرای سند تحول به شمار می روند.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، عزم جهادی در راستای استقرار نظام عادلانه آموزش و پرورش و کیفیت بخشی به خدمات آموزشی و تربیتی را از دیگر وظایف خادمین نظام تعلیم و تربیت استان از صف تا ستاد دانست و عنوان کرد: اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرا شود باید در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت و در مدارس توسط مدیران و معلمان تبیین شده و اجرایی شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به استخراج و 25 تحولی از زیر نظامات سند تحول در خراسان جنوبی، بیان کرد: توانمندسازی معلم و توجه به کرامت معلم که نقش پیامبرگونه خود را در جامعه و در مدرسه اجرا کند از ساحت های سند تحول است، و لازم است در کنار تصویب و اجرایطرح رتبه بندی، سایر مشوق ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به ایام شهادت حضرت علی(ع)و لیالی قدر، خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) مظهر جمال و جلال خداوند است و اگر در طی مسیر کمال به این دو صفت امیرالمؤمنین و پیشوای متقیان، توأمان توجه کنیم از صراط مستقیم ولایت خارج نشده و موفق به فتح قله های کامل و سعادت می شویم.
موسوی نژاد، بر همراهی علم با عمل در کلام حضرت علی(ع) تأکید کرد و با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین در این رابطه خاطر نشان کرد: علم با عمل همراه است و هرکس عالم باشد عمل مى کند. علم، عمل را فرامى خواند اگر اجابت کرد و آمد، علم مى ماند و الاّ کوچ مى کند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي