• آخرین
  • روند
  • همه
کِرِختی مزمن نظام آموزشی

کِرِختی مزمن نظام آموزشی

1 ماه قبل

وزیر آموزش و پرورش:حفظ هویت و جنبه‌های تاریخی بنای مدرسه شهید مدرس لازم است

3 ساعت قبل

پیام تشکر و قدردانی مدیرکل آموزش و پرورش استان از حضور گسترده دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی در همایش بزرگ اجرای سرود «سلام فرمانده»

3 ساعت قبل

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزشی

4 ساعت قبل

پیام تسلیت مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

5 ساعت قبل

سرود “سلام فرمانده” با حضور بیش از پانزده هزارنفر دانش آموز و اولیای گرانقدر بجنوردی اجرا شد

6 ساعت قبل

سرود “سلام فرمانده” با حضور حدود هفت هزار دانش آموز بجنوردی اجرا شد

6 ساعت قبل

حضور وزیر آموزش و پرورش در اجتماع «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی

6 ساعت قبل

بازدید وزیر آموزش و پرورش از پروژه مقاوم‌سازی «دبیرستان ماندگار شهید مدرس»

6 ساعت قبل

آیین کلنگ زنی مدرسه روستای شکراب شهرستان چناران

6 ساعت قبل

آیین کلنگ زنی مدرسه روستای شکراب شهرستان چناران

6 ساعت قبل
قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان گیلان

قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان گیلان

6 ساعت قبل

سرفصل های بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان شاخص باید تبلیغ شود

6 ساعت قبل
  • رتبه بندی معلمان
  • جلوه های ویژه معلمی
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار وزارت وزارت آموزش و پرورش

کِرِختی مزمن نظام آموزشی

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
0
کِرِختی مزمن نظام آموزشی

روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

حرکت برصراط مستقیم ضامن برکت و سلامت/تهدیدسلامت جسم و روان2رهاوردکروناوآموزش مجازی

محرومیت زدایی از مدارس با همت و فکر جهادی محقق خواهد شد

توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری‌های نوپدید و آموزش‌های مجازی

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامهاطلاعات به تاریخ 15 فروردین1401 باعنوان «کِرِختی مزمن نظام آموزشی» پاسخ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به شرح ذیر می‌باشد:

1-به کارگیری ارزشیابی توصیفی استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سنجش تکوینی برای یادگیری کیفی دانش آموزان را  امکان پذیر می‌کند تا در فرآیند آن دانش آموزان به اهداف یادگیری تعیین شده در دروس دست یابند. بدیهی است کسب این شایستگی‌ها موجب ارتقای سطح یادگیری، ماندگاری آموخته‌ها، افزایش اعتماد به نفس و بهداشت روانی دانش آموزان می‌شود. باتوجه به نکات گفته شده چنانچه بعضی از دانش آموزان مشمول ارزشیابی توصیفی با اهداف تعیین شده فاصله دارند، نمی‌توان علت را صرفاً به ناکارآمدی شیوه ارزشیابی نسبت داد، بلکه اجرای ناقص، نادرست و غیرمطمئن این شیوه ارزشیابی توسط بعضی از معلمان و عدم آگاهی و اقناع فکری والدین می‌تواند در شکل‌گیری این تصویر نقش به‌سزایی ایفا کند.

2-پیوند میان عدم توانایی دانش آموز یا دانش آموزانی از پایه پنجم به نوشتن نام و نام خانوادگی خود با ضعف معلمان در

به کاربردن روش‌های مناسب تدریس شایسته نمی‌باشد. خیلی از عوامل مانند تفاوت‌های فردی، ضریب هوشی، پایه‌های یادگیری، … و به کارگیری روش‌های آموزش در کسب شایستگی‌های دانش آموزان موثر است. لذا نمی‌توان بدون استناد علمی و پژوهشی، عدم توانایی یک یا چند دانش آموز را در بخشی از یادگیری‌ها به یک عامل خاص نسبت داد. همچنین اگر نظر نویسنده محترم را در این زمینه بپذیریم، موافقت سایر دانش آموزان در یادگیری را نیز باید به شایستگی و توانایی معلمان آنان منتسب نمود.

3-دوره کرونا یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی است که به خوبی شایستگی معلمان در زمینه مدیریت و آموزش در شرایط بحران و راهبری یادگیری دانش آموزان را به تصویر کشید. در شرایطی معلمان مشعل آموزش و یادگیری را در طی دو سال گذشته روشن نگه داشته‌اند و اجازه ندادند که تعلیم و تربیت به تعطیلی کشانده شود که بسیاری از فرصت‌ها، ساز وکارها و ابزار لازم برای آموزش را در اختیار نداشته‌اند و دانش آموزان را از راه دور و در فضای مجازی راهبری کردند و این بدان معناست که توانایی معلمان نه تنها کاهش نیافته، بلکه رشد قابل توجه‌ای داشته است.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

برچسب ها: فضای مجازیکرونا

مطالب مرتبط

وزارت آموزش و پرورش

حضور وزیر آموزش و پرورش در اجتماع «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی

۵ خرداد ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

بازدید وزیر آموزش و پرورش از پروژه مقاوم‌سازی «دبیرستان ماندگار شهید مدرس»

۵ خرداد ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تدفین دو شهید گمنام در اردوگاه شهید باهنر

۵ خرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.