مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوری ایمن را برخاسته از نگاه تحولی به تربیت عنوان کرد و گفت:آموزش حضوری فرض است و نگاه برگشت پذیری درا ین مسیر وجود ندارد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، دکتر سید مجتبی هاشمی در نشست شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی، بر اولیت بندی پایش ها تاکید کرد و دقت نظر، مسیر مدیریتی درست، نگاه مطلوب به آینده و استمرار نظارت را عامل موفقیت در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت حضوری دانست .
وی بابیان اینکه وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت ، فقط تمرکز بر آموزش نیست، اهمیت تربیت انسان ساز را یاد آورشد و اذعان داشت: دانش آموزان باید بتوانند در آینده از عهده حل مشکلات و تصمیم گیری های مهم زندگی بر بیایند و این مهم جز در بستر تربیت حضوری و گروهی در مدارس محقق نخواهد شد.
این مسئول در شرح تصمیمات آموزشی از ابتدای سال تحصیلی جاری گفت: در آغاز راه ،فعالیت ها را به آرامی ، بازگشت پذیر و اقتضایی شروع کردیم ولی باز خورد مطلوبی از جانب اولیا و دانش آموزان دریافت نشد لذا تصمیم بر آن شد تا با روش حضوری، مسیر درست برای ادامه روند تعلیم و تربیت، انتخاب شود.
دکتر هاشمی، آمار مدارس پایش شده از ابتدای هفته دوم فعالیت حضوری تا روز گذشته، توسط تیم های نظارتی که به صورت جزیره ای تمامی موارد و نکات قابل بررسی در مدارس را رصد می کنند، ۷ هزار و ۹۸۷ مورد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با بررسی نتایج نظارت های صورت گرفته، مجموعا ۸۹ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشته اند که این رقم امیدوار کننده است ؛ ضمن اینکه برای ایجاد رغبت و جذب دانش آموزانی که بی دلیل ، از حضور در کلاس امتناع دارند یا تارکان تحصیل ، نیز از ظرفیت های تشویقی و انگیزشی برای اعتماد سازی مؤثر استفاده شود.
وی رعایت شیوه نامه های بهداشتی را از اهم نکات قابل پیگیری در پایش ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ دقت نظر تیم های ارزیابی در استان و تلاش و پیگیری مسئولین امر، به طور قطع مسیر تحولی از آموزش مجازی به حضوری را هموار می کند و با اثبات نتایج مطلوب این تصمیم بزرگ، اعتماد مردم به برنامه های اجرایی، دو چندان خواهد شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان