رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: در حال حاضر تعداد 2628 دانش آموز با نیازهای ویژه در قالب آموزش تلفیقی-فراگیر در 405مدرسه پذیرا و 33 مدرسه پشتبان مشغول تحصیل می باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، کمیته تخصصی راهبری فراگیر سازی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.
«عیسی محمدی» رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان در این جلسه اظهار داشت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی کردن در کنار سایر افراد و ایجاد زمینه های لازم برای بهبود شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مهمترین اهداف آموزش تلفیقی-فراگیر می باشد.
وی با اشاره به رویکرد عدالت محوری و یکپارچه شدن فرآیند تعلیم و تربیت گفت: جایدهی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (به جز دانش آموزان گروه های با کم توانی ذهنی چند معلولیتی یا نارسایی چندگانه)در تمامی دوره های تحصیلی با توجه به توانمندی آنان امکان پذیر است.
محمدی ضمن تشریح فرآیند تشخیص و جایدهی آموزشی دانش آموزان مشمول آموزش تلفیقی-فراگیر گفت: در هر مدرسه پذیرا حداقل 6 و حداکثر به تعداد 15%جمعیت دانش آموزان آن مدرسه، دانش آموز تحت پوشش آموزش های تلفیقی –فراگیر ثبت نام می شوند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 2628 دانش آموز با نیازهای ویژه در قالب آموزش تلفیقی-فراگیر در 405مدرسه پذیرا و 33 مدرسه پشتبان مشغول تحصیل می باشند.
محمدی ادامه داد: شاخص نسبت دانش آموزان تلفیقی به کل دانش آموزان، 0.34 درصد هدفگذاری شده بود که 0.39 درصد محقق شده است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي