معاون سواد آموزی استان در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گفت: یکی از چالش های مهم حوزه سواد آموزی شناسایی دقیق بیسوادان است و طرح پالایش اسمی مدرسه محور گامی مهم در این راستا است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، سید غلامحسین گنجی با اشاره به شیوه نامه سواد آموزی مدرسه محورافزود: بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های مدرسه در شتاب بخشی به سواد آموزی و بستر سازی برای سواد آموزی تقاضا محور از اهداف مهم سواد آموزی مدرسه محور است.معاون سواد آموزی اداره کل با تشریح طرح پالایش اسمی مدرسه محور گفت در این طرح قرار است 4936نفر از اولیاء بی سواد و کم سواد دانش آموزان از نظر سطح سواد پالایش شوند.
گنجی اضافه کرد: تاکنون 34 درصد از این افراد از لحاظ سواد تعیین وضعیت شده اند.
عضو شورای معاونین اداره کل با ارائه گزارشی از وضعیت سواد افراد پالایش شده بیان داشت: نتایج بررسی های که تاکنون انجام یافته نشان میدهد حدود 40 درصداین افراد خارج از محدوده سنی بوده و نزدیک 38 در صد نیز در کلاسهای سواد آموزی مشغول تحصیل می باشند.
وی با اشاره به عملکرد نواحی و مناطق در خصوص این طرح و ضمن قدردانی ازتلاشهای انجام یافته گفت: شهرستان نمین با تحقق 100 درصدی حجم ابلاغی در رتبه اول و مناطق هیر و لاهرود با تحقق 98 و 82 درصدی حجم ابلاغی به تربیت در ردیف های دوم و سوم قرار دارند .
معاون سوادآموزی اداره کل ابراز امیدواری نمود: با مشارکت فعال مدیران مدارس در اجرای مطلوب این طرح یک پایگاه اطلاعاتی ارزشمند در مورد بی سوادان استان بدست آید و گاهی مهم در راستای ریشه کنی بی سوادی در استان برداشته شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل