با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نشست مدیران مدارس با نیاز های ویژه و مراکز اختلالات یادگیری استان به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، این نشست مجازی صبح امروز با حضور حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و کلیه مدیران مدارس با نیاز های ویژه و مراکز اختلالات یادگیری در محیط اسکای روم برگزار شد.
در ابتدای این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تبریک اعیاد شعبانیه، از اختصاص وقت و شرکت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این نشست مجازی و در جمع مدیران مدارس با نیاز های ویژه تشکر کرد.
وی با اشاره به آموزش در شرایط کرونا و تلاش مدیران مدارس و معلمان در این ایام و به خصوص زحمات دست اندرکاران آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه که کلاس های درس آنان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به جهت وضعیت موجود به صورت حضوری برگزار شده است، از اقدامات و تلاش های دست اندرکاران این حوزه تشکر و ابراز امیدواری کرد که این روند تداوم داشته باشد.
قربانی با بیان اینکه با تلاش مدیران مدارس و معلمان دانش آموزان این حوزه در عرصه های مختلف از جمله ورزشی، علمی، فرهنگی و دیگر حوزه ها، موفقیت های خوبی در سطح کشور کسب کرده اند، از مدیران مدارس خواست بستر و زمینه های لازم را برای کمک به توان بخشی دانش آموزان از جهات مختلف فراهم نمایند .
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه هر خدمت و اقدامی در آموزش و پرورش دارای خیر دنیا و ثواب اخروی می باشد، توفیق حضور در آموزش و پرورش استثنایی و خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را فرصت مغتنمی دانست و با اشاره به فراهم شدن بستر لازم برای توجه به دانش آموزان ، گفت: باید با ارائه خدمات ویژه، این دانش آموزان تقویت و حمایت های لازم از آنان صورت گیرد.
وی هم چنین به کمک و مشارکت خیرین برای احداث پروژه های این حوزه نیز پرداخت و از احداث مجموعه و ساختمان جدید در استان خبر داد و از معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دعوت کرد که با حضور وی این پروژه ها افتتاح و به بهره برداری برسد .
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان و نگاه جامع معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جمع مدیران مدارس استان پرداخت و با بیان اینکه در این بیانات به زوایا و نکات مهم اشاره شد، مدیریت آموزشگاهی را خیلی با اهمیت دانست و تصریح کرد: مدیر توانمند باعث اعتلای مدرسه می شود و موفقیت مدرسه به مدیریت بستگی دارد و سهم مدیران مدارس در موفقیت بالاست.
وی دانش آموزان مدارس استثنایی را بخشی از مدارس کشور دانست و با بیان اینکه تفکیک این حوزه ها به دلیل ارائه خدمات مطلوب تر است و گفت: هم افزایی و مشارکت کلیه های بخش های برون و درون سازمانی در سطح ستاد، استان و مناطق باعث پیشبرد امور می شود.
قربانی در ادامه با بیان اینکه این نگاه در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت : در حوزه تربیت بدنی ، یکی از اقدامات استان، توسعه فضاهای ورزشی مورد نیاز این حوزه می باشد که با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت این موضوع پیگیری می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با اشاره به نگاه جامع، ذهنیت فلسفی و انعطاف پذیری برنامه های ابلاغی آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: در سطح استان نیز می توان با طرح موضوعات این حوزه در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و شهرستانها، از پتانسیل و ظرفیت های موجود به منظور بهره گیری از مشارکت دستگاه ها و نهادها استفاده کرد و این نگاه موجب پیشبرد بهتر امور می شود.
هم چنین در ادامه این نشست خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز گزارشی از وضعیت این حوزه ارائه کرد و با بیان اینکه در حال حاضر 1498 دانش آموز در مدارس با نیازهای استان مشغول به تحصیل هستند و تعداد 28 مدرسه مستقل ، 21 مرکز اختلالات یادگیری دولتی و 7 مرکز غیر دولتی در سطح استان فعالیت دارد، گفت: در مجموعه این حوزه 600 نفر از پرسنل به دانش آموزان در بخش های اداری و آموزشی خدمت ارائه می کنند.
وی از پشتیبانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه با حمایت های مسئولین استان در طی چند سال اخیر پروژه های عمرانی این حوزه احداث شده است، گفت: در طول 7 سال گذشته تعداد 9 مرکز در سطح استان کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده و فضاهای آموزشی مورد نیاز این حوزه توسعه یافته است.
گفتنی است در این نشست دو نفر به نمایندگی از مدیران مدارس استثنایی و مراکز اختلالات یادگیری به طرح مسائل، نظرات، پیشنهادت و مشکلات این حوزه های پرداختند و در پایان نیز معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به سئوالات و مسائل مطرح شده پاسخ داد .