استاندار همدان، گفت: آموزشوپرورش یک دستگاه بسیار کلیدی است و عملکرد آموزشوپروش باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، علیرضا قاسمیفرزاد در شورای آموزشوپرورش استان همدان، اظهار کرد: کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شد و تبعات بدی داشت.
قاسمیفرزاد تصریح کرد: فرایند تحصیل در کشور و استان، نتیجه خوبی نداشته و رو به افول بودیم. میانگین نمرات امتحان نهایی قابل پذیرش نیست و باید فکری کرد.
استاندار همدان، گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم در استان، قابل قبول نیست و کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما بحث نمره نداریم و آنچه مهم است یادگیری علم و دانش است و باید به محتوا توجه کرد. ما از محتوا خارج شدیم و پایه و اساس دانشآموزان، ضعیف است.
استاندار همدان، تاکید کرد: آنچه ما در سطوح ابتدایی و میانی لازم داریم این است که در نظام تعلیم و تربیت باید بازنگری شود و محتوا باید تغییر پیدا کند.
قاسمیفرزاد با بیان اینکه تحول اساسی باید در ساختار آموزشوپرورش ایجاد شود، گفت: آموزشوپرورش یک دستگاه بسیار کلیدی است و عملکرد آموزشوپروش باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی مدارس، مطرح کرد: اقدامات خوبی در دهه ۸۰ در تخریب و بازسازی مدارس صورت گرفت و ما الان نیز یک طرح تحولی مانند آن زمان برای بازسازی مدارس، احتیاج داریم.