سامانه بزرگداشت مقام معلم به نشانی htd.medu.ir سایتی است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای شرکت معلمان در برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سال تحصیلی 1400-1401 راه اندازی شده است. در این مطلب نحوه ورود به این سامانه به همراه متن کامل شیوه نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید (شیوه نامه اجرایی برنامه هفته معلم) ارائه شده است.
ویرایش (اسفند 1400):
- مهلت شرکت در خودارزیابی برنامه جلوه های ویژه معلمی و بارگذاری مستندات تا پایان روز شنبه 21 اسفند 1400 تمدید شد.
- اطلاعیه های دبیرخانه ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم منعکس شده است.
ویرایش (12 اسفند 1400):
- مشکل ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم htd.medu.ir (پس از تایپ کد ملی و رمز LTMS) برطرف شده است.
- ویدئوی آموزشی نحوه ورود به سامانه جلوه های ویژه معلمی توسط معلمان و پر کردن فرم خود ارزیابی اضافه شد.
- نحوه برطرف کردن مشکل عدم مشاهده بخش خودارزیایی اضافه شد.
فهرست مطالب
انواع گروه های کاربری سامانه بزرگداشت مقام معلم
در حال حاضر در میز خدمت این سایت برای این کاربران لینک ورود تعبیه شده است:
- معلمان
- مدیران مدارس
- کارشناسان
- تیم شناسایی مدرسه
معلمان مشمولان برنامه جلوه های ویژه معلمی می توانند از تاریخ 11 تا 16 اسفند 1400 با مراجعه به سایت htd.medu.ir (سامانه بزرگداشت مقام معلم) با استفاده از نام کاربری و رمز ورود خود در سامانه LTMS (ضمن خدمت) نمون برگ خودارزیابی را تکمیل و مستندات مرتبط را بارگذاری کنند.
همان طور که در متن شیوه نامه اجرای برنامه جلوه های ویژه معلمی آمده، کلیه ی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمات، سرباز معلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی و غیردولتی و مدارس خاص در هریک از دوره های تحصیلی که ابلاغ حداقل 6 ساعت در هفته دارند می توانند در این برنامه که شرکت نمایند.
ورود به سامانه htd.medu.ir
آموزش نحوه ورود به سامانه جلوه های ویژه معلمی توسط معلمان و پر کردن فرم خود ارزیابی
در ویدئوی کوتاه زیر ورود معلمان به سامانه htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم) و مراحل تکمیل فرم خودارزیابی و بارگذاری مستندات برنامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید آموزش داده شده است.
اطلاعیه های ستاد بزرگداشت مقام معلم در سامانه htd.medu.ir
اطلاعیه شماره 13: تمدید مهلت مرحله ارزیابی مدرسه ای (آخرین مهلت)
تاریخ: 26 / 12 / 1400
قابل توجه اعضای محترم تیمهای شناسایی در مدارس
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال 1400 و بنا به درخواست همكاران محترم در ستادهای استانی بزرگداشت مقام معلم، ضمن آرزوی سالی
سرشار از خیر و بركت برای شما همكاران گرامی، مهلت ارزیابی فعالیتها و مستندات معلمان شركتكننده در برنامه تا ساعت 12:00 ظهر روز شنبه
1400/12/28 تمدید میگردد.
لطفا در اسرع وقت نسبت به تكمیل فرایند ارزیابی در مدرسهی خود مبادرت فرمایید.
اطلاعیه شماره 12: تمدید مهلت مرحله ارزیابی مدرسه ای
تاریخ: 24 / 12 / 1400
قابل توجه مدیران محترم واحدهای آموزشی
با سلام و احترام بهاطلاع میرساند:
بر اساس درخواستهای همكاران در سطوح مختلف اجرای برنامه، مرحلهی ارزیابی مدرسهای به مدت 48 ساعت، تا ساعت 24:00 پنجشنبه 1400/12/26 تمدید میگردد.
اطلاعیه شماره 11 (مهم): تعریف تیم شناسایی برای مدرسه
تاریخ: 23 / 12 / 1400
قابل توجه مدیران محترم واحدهای آموزشی
با سلام و احترام بهاطلاع میرساند:
قبل از آغاز ارزیابی فعالیتهای معلمان در برنامه، لازم است از قسمت « معرفی تیم شناسایی جلوههای ویژهی معلمی » در كارتابل مدرسهی خود، نسبت به معرفی این تیم (شامل مدیر، معاونان آموزشی،
پرورشی و فناوری، همچنین نمایندهی معلمان) به سامانه، با كد ملی بهعنوان كد كاربری و یك رمز اختیاری برای هر كدام از اعضا اقدام كنید. سپس خود و دیگر اعضا با كد ملی و رمزتان از درگاه تیم شناسایی
جلوههای ویژهی معلمی در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) وارد شده اقدام به ارزیابی فعالیتهای معلمان شركتكننده در برنامه نمایید.
مدیرآموزگاران گرامی، راهبر آموزشی و كارشناس منطقه را بهعنوان تیم شناسایی برای مدرسهی خود تعریف نمایند.
شایان ذكر است كه توضیحات لازم در خصوص این مرحله از برنامه، در اطلاعیهی شمارهی 10 درج شده است.
اطلاعیه شماره 10 : آغاز مرحلهی ارزیابی مدرسهای (توسط تیم شناسایی)
تاریخ: 22 / 12 / 1400
قابل توجه اعضای محترم تیم شناسایی در مدرسه
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
- هر یك از اعضای تیم شناسایی (مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی و فناوری و نمایندهی معلمان) كه قبلا شیوهنامهی برنامه را مطالعه نموده و با اهداف و رویكرد برنامه كاملا آشنا هستند، برای ارزیابی معلمان شركت كننده در فرایند خودارزیابی و فعالیتهای آنان، میبایست از درگاه تیم شناسایی در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) وارد شوند.
- لیست معلمانی كه در فرایند خودارزیابی شركت نمودهاند در كارپوشهی هر یك از اعضای تیم شناسایی نمایش داده میشود. با كلیك روی هریك از موارد لیست، نمونبرگ تكمیل شده توسط معلم و مستندات بارگذاری شده قابل مشاهده خواهد بود.
- اعضای تیم شناسایی مدرسه قبل از انتخاب یكی از گزینههای بیش از حد وظیفه، در حد وظیفه و یا كمتر از حد وظیفه برای ارزیابی معلم مربوطه در هر یك از شاخصها، میبایست گزینهای را كه معلم در مرحلهی خودارزیابی لحاظ نموده است، بهدقت ملاحظه و بررسی نمایند (گزینهای كه معلم در خودارزیابی برای هر یك از شاخصها انتخاب كرده، قابل مشاهده است) و بر اساس شناخت خود از او، تطابق گزینههای خودارزیابی با واقعیت و بررسی صحت و كیفیت مستندات ارائه شده، گزینهی مورد نظر خود را برای شاخصهای مربوطه در نمونبرگ، بهصورت مستقل (انفرادی و محرمانه) انتخاب و در پایان با كلیك روی دكمهی ثبت، آنها را ثبت نمایند.
- در صورتی كه هر یك از اعضای تیم شناسایی، گزینهی انتخابی معلم در هر یك از شاخصهای خودارزیابی را مغایر با شناخت خود تشخیص دهد، لازم است در مورد آن از معلم مربوطه سوال كرده، اطلاعات خود را تكمیل و سپس اقدام به ارزیابی وی نماید.
- لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در ارزیابی معلم و فعالیتهای او بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همكاران جداً اجتناب نمایند. چنین عملكردی بر تعیین كف امتیاز برای ورود شركتكنندگان به مرحلهی رقابت منطقهای تأثیر منفی داشته، برنامه را از مسیر خود خارج مینماید.
- در صورتی كه نمایندهی معلمان مدرسه بهعنوان شركتكننده در برنامه حضور داشته باشد، امكان ارزیابی خود را نخواهد داشت.
- ارزیابی فعالیتهای معلمان چندپایه توسط مدیر و راهبر آموزشی و ارزیابی فعالیتهای مدیرآموزگاران، توسط راهبر آموزشی و كارشناس آموزش منطقه انجام پذیرد.
- كلیهی مراحل برنامه در سامانه از طریق كارشناسان سطوح بالاتر در منطقه، استان و ستاد مركزی قابل رصد و پیگیری است و در صورت دریافت گزارش تخلف و هر آنچه كه به اهداف برنامه لطمه وارد نماید، مدیریت مدرسه پاسخگو خواهد بود. لذا انتظار میرود مدیران محترم واحدهای آموزشی در توجیه اعضای تیم شناسایی جهت دستیابی به اهداف برنامه، نهایت همكاری و مراقبت را بهعمل آورند.
- مهلت مرحلهی ارزیابی مدرسهای، تا ساعت 24:00 روز سهشنبه، 1400/12/24 خواهد بود.
اطلاعیه شماره 9 : پایان مهلت خودارزیابی
تاریخ: 21 / 12 / 1400
قابل توجه معلمان گرامی
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
مهلت انجام فرایند خودارزیابی، ساعت 24:00 امشب (1400/12/21) به پایان میرسد.
ضمن تشكر از همكارانی كه در برنامه شركت نمودهاند، همچنان منتظر حضور دیگر همكاران توانمند و تلاشگر هستیم.
لطفا در فرصت باقیمانده، با حضور پربارتان ما را در رسیدن به اهداف برنامه یاری فرمایید.
اطلاعیه شماره 8 : تمدید مهلت خودارزیابی
تاریخ: 18 / 12 / 1400
با سلام و احترام بهاطلاع میرساند:
بهدلیل دریافت گزارشهای متعدد از بروز مشكلات در بهروزرسانی ابلاغها، تكمیل فرایند خودارزیابی بهویژه بارگذاری مستندات و كندی سرعت اینترنت، ضمن عرض پوزش از شما عزیزان و تشكر ازحضورتان در برنامه، مهلت این مرحله از برنامه 72 ساعت دیگر (تا پایان ساعت 24 شنبه 1400/12/21) تمدید میگردد.
اطلاعیه شماره 7 : تمدید مهلت خودارزیابی و چند نكتهی مهم
تاریخ: 16 / 12 / 1400
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
- بهدلیل استقبال شما عزیزان برای حضور در برنامه و پیرو درخواستهای اعضای محترم ستادهای استانی، مهلت شركت در فرایند خودارزیابی بهمدت 48 ساعت (تا ساعت 24:00 چهارشنبه 1400/12/18) تمدید میگردد. لذا تقاضا داریم با شركت در خودارزیابی، ما را در رسیدن به اهداف برنامه یاری فرمایید فرمایید.
- تعداد مجاز برای بارگذاری مستندات در سامانه، از 25 به 30 مورد افزایش یافته و امكان تكمیل كار برای عزیزان فراهم شده است.
- با عنایت به بخش مشمولین در شیوهنامه، محدودیتی برای تدریس موظف یا غیرموظف همكاران قید نشده است. لذا چنانچه در ابلاغتان (بنا به هر دلیلی) مدرسهای كه در آن تدریس غیرموظف دارید، بهعنوان مدرسهی اصلی محسوب شده است، از همان مدرسه در برنامه شركت نمایید.
- بهدلیل مسائل فنی، تا این لحظه امكان درج موضوع مستند بارگذاری شده (جهت جستجوی تخصصی برای كاربران)، فراهم نشده است ولی بهمحض رفع مشكل، در اطلاعیهای برای درج موضوع مستندات بارگذاری شدهی مربوطه از شما تقاضا خوهیم داشت. لطفا با ما همراه باشید.
اطلاعیه شماره 6 : بارگذاری مستندات شاخص شمارهی 12
تاریخ: 12 / 12 / 1400
قابل توجه معلمان گرامی
با سلام و احترام بهاطلاع میرساند:
در بخش بارگذاری مستندات، گزینهی « بهروزرسانی توانمندیهای علمی »، مربوط به شاخص شماره 12، به لیست مربوطه افزوده شد. همكارانی كه موفق به بارگذاری مستندات خود در سامانه شدهاند، نسبت به بارگذاری مستندات شاخص شمارهی 12 نیز اقدام نمایند.یادآوری: لازم است مستندات بهروزرسانی توانمندی علمی خود در دو سال گذشته (از 1398/12/01 الی 1400/12/20) را شامل گواهی شركت در وبینارها، ویدئوكنفرانسها و دورههای ارتقاء علمی و … (در رشته و موضوع تدریس خود) بارگذاری فرمایید. تأكید میگردد كه مستندات خارج از تاریخ یاد شده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس، قابل قبول نخواهد بود.
اطلاعیه شماره 5 : قالب و حجم مستندات
تاریخ: 11 / 12 / 1400
قابل توجه معلمان گرامی
- لازم است مستندات متنی در قالب pdf، عكس در قالب jpg، فیلم كوتاه و انیمیشن در قالب mp4 و … با رعایت حجم مجاز (حداكثر 20 مگابایت) در محل مربوطه بارگذاری شوند.
- مستندات كاغذی یا الكترونیكی ارائه شده بهصورت دستی، بههیچعنوان پذیرفته نمیشوند.
- امكان بارگذاری مستندات به تفكیك دوره، رشته و پایهی تحصیلی، عنوان و موضوع درس بهزودی فراهم میشود.
اطلاعیه شماره 4 : آغاز مرحلهی خودارزیابی معلمان
تاریخ: 10 / 12 / 1400
قابل توجه معلمان گرامی
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
- مرحله ی خودارزیابی « برنامهی شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » از صبح روز چهارشنبه 11/12/1400 آغاز میشود.
- نمونبرگ خودارزیابی شامل 20 شاخص است كه 19 مورد آن مرتبط با وظایف معلمی در كلاس درس و مدرسه (حضوری/ مجازی/ تركیبی/ …) و یك شاخص مربوط به فعالیتهای خارج از وظیفه طراحی شده است.
- لازم است مستندات فعالیتهای آموزشی و تربیتی خود را برای شاخصهای شمارهی 6، 8، 9، 10، 13،14 و 20 بهشرح زیر بارگذاری فرمایید:
- شاخص شمارهی6: حداقل سه مستند از فعالیتهای تیمی و تجربیات به اشتراك گذاشته شده در فضای پیامرسانهای داخلی؛
- شاخص شمارهی 8: سه نمونه از تكالیف خواسته شده از دانشآموزان؛
- شاخصهای شمارهی 9 و 10: سه نمونه از ارزشیابیهای طراحی شده؛
- شاخص شمارهی 12: مستندات بهروزرسانی توانمندی علمی خود در دو سال گذشته (از 1398/12/1 الی 1400/12/20) شامل گواهی شركت در وبینارها، ویدئوكنفرانسها و دورههای ارتقاء علمی و … (در رشته و موضوع تدریس خود). تأكید میگردد كه مستندات خارج از تاریخ یاد شده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس، قابل قبول نخواهد بود.
- شاخصهای شمارهی 13 و 14: سه نمونه از محتواهای تولید شده با صدا و تصویر خود در فضای مجازی یا دیگر محتواهای تولید شده بر اساس اقتضائات آموزشی و نیاز دانشآموزان خود؛
- شاخص شمارهی 20: مستند یا مستنداتی از فعالیتهای خارج از وظیفه و خودجوش در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 20/12/1400) كه برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی دانشآموزان خود با عشق، ایثار و خلاقیت انجام دادهاید.
- برای شركت در خودارزیابی برنامه به سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) مراجعه فرمایید.
- نمونبرگ شاخصها پیوست شد.
اطلاعیه شماره 3 : شركت معلمان در برنامه و اقدام به خودارزیابی بر اساس شاخصهای 20 گانهی آن
تاریخ اطلاعیه: 10 / 12 / 1400
قابل توجه معلمان محترم
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
- « برنامهی شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » با هدف ارج نهادن بر مسئولیت خطیر شما همكاران عزیز، قدردانی از تلاشهای ایثارگرانه و تقویت فعالیتهایتان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با به اشتراكگذاری تجارب، اجرا میشود.
- برنامه از تاریخ 1400/12/11 با تكمیل نمونبرگ خودارزیابی توسط شما و بارگذاری مستندات برای شاخصهای مربوطه آغاز میشود.
- مراحل مختلف برنامه بهصورت اطلاعیه توسط دبیرخانهی ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) درج میشود. لذا با ما همراه باشید.
- توجه داشته باشید اقدام به خودارزیابی به منزلهی خوداظهاری برای تقاضای شركت در برنامه نیست و صرفا جهت اطلاع شما از مؤلفهها و شاخصهای « شناسایی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » و ارائهی مستندات مورد نیاز انجام میشود.
- مستنداتی كه بارگذاری میفرمایید بهصورت دستهبندی شده بر اساس دوره و رشتهی تحصیلی، پایه، درس و موضوع درسی در قالب یك بانك اطلاعاتی در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) در دسترس كاربران مختلف (مسئولین مدارس، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان) قرار خواهدگرفت. لذا در بارگذاری آنها نهایت دقت را اعمال نمایید.
اطلاعیه شماره 2 : اطلاع رسانی به كلیهی معلمان در خصوص آغاز اجرای برنامهی « شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » از تاریخ 1400/12/11
تاریخ اطلاعیه: 10 / 12 / 1400
قابل توجه مدیران محترم واحدهای آموزشی
با سلام و احترام به اطلاع میرساند:
- « برنامهی شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » با خودارزیابی معلمان در سامانه ی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) از صبح روز 1400/12/11 آغاز و توضیحات لازم در مراحل مختلف به صورت اطلاعیه در آن درج خواهد شد.
- برای شناسایی معمان توانمند و سرآمد در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی جاری، 19 شاخص بر اساس وظایف معلمان در كلاس درس و مدرسه و یك شاخص برای فعالیتهای خارج از وظیفهی آنان طراحی شده است.
- بارگذاری مستندات توسط معلمان و در مرحلهی خودارزیابی صورت خواهد گرفت.
- مطالعه دقیق شیوهنامه و اطلاعرسانی به كلیهی معلمان مدرسه جهت شركت در فرایند خودارزیابی و هدایت آنان به سامانهی یاد شده مورد انتظار است.
- معلمان گرامی میتوانند با كد ملی و رمز ورودی كه وارد سامانهی ltms میشوند، وارد سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) شده اقدام به تكمیل نمونبرگ خودارزیابی و بارگذاری مستندات لازم نمایند.
اطلاعیه شماره 1 : آغاز فرایند اجرای برنامه
تاریخ اطلاعیه: 9 / 12 / 1400
قابل توجه كلیهی همكاران
با سلام و احترام به اطلاع میرساند: بخشنامهی ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم به شمارهی 140/502 مورخ 1400/12/04 به استانها ابلاغ و در شیوهنامهی پیوست، مراحل اجرای « برنامهی شناسایی و معرفی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » تبیین شده است.
این برنامه كه سال گذشته بهمنظور ارج نهادن بر مسئولیت خطیر معلمان، قدردانی از تلاشهای ایثارگرانه و تقویت فعالیتهای آنان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با ارائهی الگو از معلمان موفق طراحی و اجرا شد، دستاوردهای ارزشمندی از جمله «كیفی شدن شاخصهای شناسایی معلمان»، «استفاده از بستر الكترونیكی»، «حذف كاغذ از فرآیند جمعآوری و انتقال مستندات و اطلاعات»، «صرفهجویی در زمان و هزینهها» و «رعایت مؤثر پروتكلهای بهداشتی» داشت.
در فرایند اجرای این برنامه طی سال تحصیلی جاری، امكان ایجاد بانك اطلاعاتی از مستندات بارگذاری شده توسط معلمان و امكان بهرهمندی كاربران (مسئولین مدارس، معلمان، دانشآموزان و اولیای آنان) در سطوح و دورههای مختلف تحصیلی فراهم گردیده تا علاوه بر معرفی معلمان موفق، با به اشتراكگذاری تجربههای ناب با دیگر علاقهمندان و مشتاقان، قدم مؤثری در ارتقای سطح كیفی آموزش و پرورش برداشته شود.
بر اساس شیوهنامهی یاد شده، كلیهی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حقالتدریس، قراردادی، خرید خدمت، سربازمعلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هر یك از دورههای تحصیلی ابتدایی، متوسطهی اول و دوم كه ابلاغ برای حداقل 6 ساعت تدریس در هفته داشته باشند میتوانند در فرایند خودارزیابی شركت نموده، ما را در رسیدن به اهداف برنامه یاری نمایند.
كلیهی مراحل برنامه در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) اجرا و توضیحات لازم در هر مرحله بهصورت اطلاعیه در آن درج خواهد شد.
شایان ذكر است: « خودارزیابی معلمان بهمنزلهی خوداظهاری برای تقاضای شركت در برنامه نیست و صرفا جهت اطلاع آنان از مؤلفهها و شاخصهای « شناسایی جلوههای ویژهی معلمی در زیستبوم جدید » و ارائهی مستندات مورد نیاز انجام میشود ». لذا تأكید، ترغیب، تشویق و نظارت مدیران محترم واحدهای آموزشی نسبت به حضور معلمان سرآمد و توانمند مدرسه در برنامه، به تحقق اهداف آن كمك خواهد نمود.
برنامه از تاریخ 1400/12/11 با خودارزیابی معلمان در سامانهی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) آغاز میشود. امید است با حضور معلمان توانمند و تلاشگر كشور در برنامه، ثمرات و دستاوردهای آن همواه افزایش یابد.
شیوه نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید
این شیوه نامه که تصاویر و متن کامل آن (با ویراست جزئی) در پیش روی شما است در 6 صفحه توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه ی منابع وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است.
فایل PDF این شیوه نامه در انتهای این مطلب قابل دانلود است.
مقدمه
نظام تعلیم و تربیت کشور رسالتی عظیم در جهت پروراندن مهارت های زندگی فردی و اجتماعی شهروندان و نیز تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای داشتن جامعه ای سالم، پویا و توسعه یافته را بر عهده دارد. افرادی که بتوانند علاوه بر اداره ی موفقیت آمیز زندگی فردی، نیازهای جامعه را در بخش های مختلف اجتماعی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری و … پاسخگو باشند.
از این رو است که مربیان به عنوان رکن اصلی هر نظام آموزشی، همواره نقش انکارناپذیری درکیفیت آموزش و پرورش متربیان ایفا می نمایند.
با تأثیر عمیق همه گیری ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعلیم و تربیت دانش آموزان در دو سال گذشته و ضرورت آموزش غیرحضوری و از راه دور، فعالیت و تلاش مدرسه و معلمان در امر آموزش و پرورش مضاعف شده است.
بر این اساس ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سال گذشته به منظور ارج نهادن بر مسئولیت خطیر این قشر فرهیخته و قدردانی از فعالیت های ایثارگرانه ی معلمان عزیز در شرایط نوپدید موجود، برنامه ی « شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید » را با تمام افت و خیزها و در قالب تجربه ای نو اجرا نمود که حاصل آن دستاوردهای ارزشمندی از جمله «کیفی شدن شاخص های شناسایی معلمان»، «استفاده از بستر الکترونیکی»، «حذف کاغذ از فرآیند جمع آوری و انتقال مستندات و اطلاعات»، «صرفه جویی در زمان و هزینه ها» و «رعایت مؤثر پروتکل های بهداشتی» بود.
در سال تحصیلی جاری نیز برآنیم تا با بهره گیری از تجارب به دست آمده و بهبود و تسهیل فرآیند اجرایی، معلمان فعال، موفق و تأثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور را شناسایی نموده، با معرفی آنان به جامعه و به اشتراک گذاشتن تجربه های نابشان با دیگر معلمان تلاشگر، قدم مؤثری در ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش برداریم.
واژه های کلیدی
زیست بوم جدید
شرایط جدید زندگی و محدودیت های ارتباطی ناشی از همه گیری ویروس کرونا که سبک زندگی و کلیه ی فعالیت های مردم کشور، از جمله فعالیت های آموزشی و پرورشی معلمان و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده است.
جلوه های ویژه معلمی
فعالیت های خاصی از معلمان است که در موقعیت کنونی زیستی، به تسهیل، توسعه و موفقیت در امر آموزش و پرورش مؤثر دانش آموزان منجر می گردد.
تیم شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید
شامل مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی، فناوری (در صورت وجود) و نماینده ی معلمان مدرسه است.
مستندات برنامه
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (هدف عملیاتی شماره ی 10 و راهکار شماره ی 2-8)؛
- برنامه ی شماره ی 21 زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی: «بازمهندسی و افزایش اثربخشی برنامه های بزرگداشت مقام
- معلم، با رویکرد اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم، الگوسازی و اسوه بودن معلمان موفق»؛
- مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش در تاریخ 11/06/1399.
اهداف برنامه
- اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه؛
- ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفهای منابع انسانی با تأکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم؛
- تقویت خودباوری و ایجاد انگیزهی خدمت در ابعاد تربیتی، آموزشی، پژوهشی و … و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در زیست بوم جدید با ارج نهادن بر خدمات و مسئولیت خطیر آنان؛
- شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تأثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی کنونی.
مشمولین برنامه
کلیه ی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت، سربازمعلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه ی اول و دوم که ابلاغ برای حداقل 6 ساعت تدریس در هفته داشته باشند.
توضیح 1: برنامه ریزی برای شناسایی ، معرفی و تجلیل از جلوه های ویژه و خدمات مدیران، معاونین، مشاوران و … در شرایط جدید زیستی، آموزشی و تربیتی، بر عهده ی استان خواهد بود.
توضیح2: سابقه ی خدمت معلمان، نقشی در شناسایی و معرفی آنان از سطح مدرسه تا کشور ندارد.
توضیح3: سابقه ی کسب امتیاز در برنامه های سال های گذشته ی شناسایی معلمان سرآمد در مدرسه، منطقه و استان، تأثیری در شناسایی آنان به عنوان جلوه ی ویژه ی معلمی در این برنامه ندارد.
رویکرد برنامه
- شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید مبتنی بر شاخص ها و معیارهای کیفی و منعطف، باتوجه به تفاوتهای موجود در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی نقاط مختلف کشور؛
- تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور؛
- تقویت فعالیت های معلمان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با ارائه ی الگو از معلمان موفق و تأثیرگذار.
فرایند و مراحل اجرای برنامه
کلیه ی مراحل برنامه در سامانه ی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) اجرا و موارد لازم جهت اطلاع و اقدام مجریان و معلمان به صورت اطلاعیه در سامانه درج خواهد شد.
الف) مرحله ی مدرسه ای
1 ) اطلاع رسانی به کلیه ی معلمان جهت ورود به کارپوشه ی خود در سامانه htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) و انجام خودارزیابی بر اساس شاخص های نمون برگ «شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید» و بارگذاری مستندات الکترونیکی از فعالیت های آموزشی و تربیتی خود در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 1400/12/20) .
توضیح1: معلمان و مدیران محترم توجه داشته باشند که خودارزیابی معلمان به منزله ی خوداظهاری برای تقاضای شرکت در برنامه نیست و صرفا جهت اطلاع آنان از «مؤلفه ها و شاخص های شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید» و ارائه ی مستندات مورد نیاز انجام می شود.
توضیح2: دکم هی ثبت اطلاعات برای نمون برگهای تکمیل شده بدون بارگذاری مستندات لازم، فعال نخواهد بود.
توضیح3: مستندات مورد نیاز عبارتند از:
1-3 .شاخص شماره ی 6: حداقل سه مستند از فعالیت های تیمی و تجربیات به اشتراک گذاشته شده در فضای پیام رسان های داخلی؛
2-3 .شاخص شماره ی 8: سه نمونه از تکالیف خواسته شده از دانش آموزان؛
3-3 .شاخص های شماره ی 9 و 10: سه نمونه از ارزشیابی های طراحی شده؛
4-3 .شاخص شماره 12: مستندات به روزرسانی توانمندی علمی خود در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 20/12/1400) شامل گواهی شرکت در وبینارها ویدئوکنفرانس ها و دوره های ارتقائ علمی و … )در رشته و موضوع تدریس خود (تأکید می گردد که مستندات خارج از تاریخ یادشده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس معلم، قابل قوبل نخواهد بود.
5-3 .شاخص های شماره ی 13 و 14: سه نمونه از محتواهای تولید شده با صدا و تصویر خود در فضای مجازی یا دیگر محتواهای تولید شده بر اساس اقتضائات آموزشی و نیاز دانش آموزان خود؛
6-3 .شاخص شماره ی 20: مستند یا مستنداتی از فعالیت های خارج از وظیفه و خودجوش معلم در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 20/12/1400 ) که برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی دانش آموزان خود با عشق ایثار و خلاقیت انجام شده است.
توضیح4: مستندات می بایست به صورت الکترونیکی در قالب فایل های متنی، عکس، فیلم کوتاه، انیمیشن و … در محل مربوطه در نمون برگ بارگذاری شوند. مستندات کاغذی یا الکترونیکی ارائه شده به صورت دستی، به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند.
توضیح5: با ارائه ی مستندات توسط معلمان در سطح مدرسه، اجازه ی بهره برداری و نشر مستندات فعالیت های آنان به صورت رایگان (به منظور معرفی و ارائه ی الگو به دیگر معلمان کشور)، به آموزش و پرورش داده می شود.
توضیح 6: از مستندات جمع آوری شده از فعالیت های معلمان سراسر کشور ، بانکی در سامانه htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم) ایجاد خواهد شد تا معلمان، مسئولان مدارس، دانش آموزان و اولیای آنان در صورت نیاز بتوانند بر اساس دوره، پایه و رشته ی تحصیلی، همچنین موضوع درسی به آن ها دسترسی داشته باشند. لذا از معلمان گرامی تقاضا می شود در ارائه ی مستندات خود نهایت دقت را به عمل آورند.
توضیح 7: معلمان گرامی از ذکر مشخصات فردی، مدرسه و منطقه در مستندات ارائه شده، جداً خودداری فرمایند.
2 )اطلاع رسانی به دانش آموزان جهت شرکت در نظرسنجی، به منظور معرفی محبوبترین و تأثیرگذارترین معلم یا معلمان خود در شرایط آموزشی و پرورشی کنونی در سایت ltms.medu.ir .
3 ) تأکید، ترغیب، تشویق و نظارت مدیران محترم واحدهای آموزشی نسبت به حضور معلمان سرآمد و توانمند مدرسه در برنامه.
4 )ورود هر یک از اعضای تیم شناسایی (مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی و فناوری و نماینده ی معلمان) از درگاه تیم شناسایی در سامانه ی htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم) و مطالعه ی شیوه نامه و تقویم اجرایی برنامه ی شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید.
توضیح1: لیست معلمانی که در فرایند خودارزیابی شرکت نموده اند در کارپوشه ی هر یک از اعضای تیم شناسایی نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگ تکمیل شده توسط معلم و مستندات بارگذاری شده قابل مشاهده خواهد بود.
توضیح2: اعضای تیم شناسایی مدرسه می بایست قبل از دادن امتیاز به هر یک از شاخص ها، امتیازهایی را که معلم در مرحله ی خودارزیابی لحاظ نموده است را به دقت ملاحظه و بررسی نمایند (امتیازی که معلم در خودارزیابی برای هر یک از شاخص ها به خود داده، مشخص است).
5 )ارزیابی تک تک معلمان لیست بر اساس شناخت از آنان، تطابق امتیازهای خودارزیابی با واقعیت، بررسی صحت و کیفیت مستندات ارائه شده و درج امتیاز برای شاخص های مربوطه در نمون برگ، به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) و ثبت آنها.
توضیح 1: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت منطقه ای تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.
توضیح 2: در صورتی که نماینده ی معلمان مدرسه به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشد، حق دادن امتیاز به خود را نخواهد داشت.
توضیح 3: ارزیابی فعالیت های معلمان چندپایه توسط مدیر و راهبر آموزشی و ارزیابی فعالیت های مدیرآموزگاران، توسط راهبر آموزشی و کارشناس آموزش منطقه انجام پذیرد.
6 )قرار گرفتن میانگین حاصل از امتیازهای داده شده به هر معلم (توسلط اعضای تیم شناسایی مدرسه)، در کارپوشه ی مدیر مدرسه و معلمان.
توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در مدارس (طبق تقویم اجرایی)، معلم/ معلمانی که امتیاز لازم را برای ورود به مرحله ی رقابت منطقه ای کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.
توضیح2: کارپوشه های اعضای تیم شناسایی مدرسه توسط کارشناسان مربوطه در منطقه، استان و ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند امتیازدهی و شناسایی معلم/ معلمان توسط این تیم قابل بررسی خواهد بود.
توضیح3: کارشناسان منطقه موظفند فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در مدارس را کنترل نمایند و مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی مدیر مدرسه خواهد بود.
7 ) تقدیر و تجلیل از معلم/ معلمان شناسایی شده در سطح مدرسه (راهیافته به مرحله ی رقابت منطقه ای)، توسط مدیریت مدرسه.
توضیح: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخشهای دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره ی آموزش و پرورش منطقه صادر و از ایجاد هرگونه تعهد حقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.
ب) مرحله ی منطقه ای
1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور یک مدیر و سه معلم توانمند و موفق در شرایط کنونی آموزشی و پرورشی در هر منطقه، توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره ی آموزش و پرورش.
2 ) تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس منطقه.
توضیح1: به دلیل حساسیت موضوع تفکیک معلمان در سامانه بر اساس دوره ی تحصیلی و اختصاص گروه داوری به هر دوره، کارشناسان مناطق می بایست نهایت دقت را در تعریف داوران و کنترل صحت آن داشته باشند.
توضیح2: در صورت بالا بودن تعداد معلمان وارد شده به مرحله ی رقابت منطقه ای در هر دوره ی تحصیلی، کارشناسان منطقه می توانند جهت رعایت ملاحظات تقویم اجرایی، از دو گروه داوری استفاده نمایند.
3 )ورود هریک از اعضای تیم داوری منطقه به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سامانه ی htd.medu.ir (سامانه بزرگداشت مقام معلم).
توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت منطقه ای راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص های مستنددار قابل مشاهده خواهد بود.
4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده توسط داوران (به تفکیک دوره های تحصیلی) و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه ، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.
توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم داوری به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده شود.
توضیح2: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت استانی تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.
توضیح3: در صورتی که داوران سطح منطقه ای به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشند، حق دادن امتیاز به خود را نخواهند داشت.
5 )قرار گرفتن میانگین امتیازهای اخذ شده از اعضای تیم داوری در کارپوشه ی منطقه و معلمان.
توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در مناطق (طبق تقویم اجرایی)، معلم/ معلمانی که امتیاز لازم را برای ورود به مرحله ی رقابت استانی کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.
توضیح2: معلمانی که مستندات آنان توسط کمتر از سه داور بررسی و امتیازدهی شده باشد، از ادامه ی برنامه باز خواهند ماند. لذا لازم است کارشناسان و داوران سطح منطقه نهایت دقت را در جلوگیری از تضییع حقوق همکاران به عمل آورند.
توضیح3: کارپوشه های اعضای تیم های داوری منطقه توسط کارشناسان مربوطه در استان و ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند داوری و امتیازدهی به فعالیت های معلمان توسط این تیم ها قابل بررسی خواهد بود.
توضیح 4: کارشناسان استان موظفند فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در منطقه را کنترل نمایند. مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی مدیریت منطقه خواهد بود.
6 )تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطح منطقه (راه یافته به مرحله ی رقابت استانی)، توسط مدیریت منطقه.
توضیح1: هدایای معلمان شناسایی شده در سطح منطقه و حق الزحمه ی داوران از محل اعتبارات ستاد مرکزی تأمین خواهد شد.
توضیح2: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخش های دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره ی آموزش و پرورش منطقه صادر و از ایجاد هرگونه تعهدحقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.
ج) مرحله ی استانی
1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور یک مدیر، دو معلم توانمند و موفق و یک عضو هیئت علمی متخصص تعلیم و تربیت از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره کل آموزش و پرورش.
2 )تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس استان.
توضیح1: به دلیل حساسیت موضوع تفکیک معلمان در سامانه بر اساس دوره ی تحصیلی و اختصاص گروه داوری به هر دوره، کارشناسان استان ها می بایست نهایت دقت را در تعریف داوران و کنترل صحت آن داشته باشند.
توضیح2: در صورت بالا بودن تعداد معلمان وارد شده به مرحله ی رقابت استانی در هر دوره ی تحصیلی، کارشناسان استان می توانند جهت رعایت ملاحظات تقویم اجرایی، از دو گروه داوری استفاده نمایند.
3 )ورود هریک از اعضای تیم داوری استان به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سایت htd.medu.ir (سامانه بزرگداشت مقام معلم).
توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت استانی راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص ها و مستندات آنها قابل مشاهده خواهد بود.
4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان راه یافته به مرحله ی استانی و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.
توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم های داوری تخصصی به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده شود.
توضیح2: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت استانی تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.
توضیح 3: در صورتی که داوران سطح استانی به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشند، حق دادن امتیاز به خود را نخواهند داشت.
5 )قرار گرفتن میانگین امتیازهای اخذ شده از اعضای تیم داوری استان در کارپوشه ی معلمان، منطقه و استان.
توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در استان ها (طبق تقویم اجرایی) معلم/ معلمانی که امتیاز لازم برای ورود به مرحله ی رقابت کشوری را کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.
توضیح2: معلمانی که مستندات آنان توسط کمتر از سه داور بررسی و امتیازدهی شده باشد، از ادامه ی برنامه باز خواهند ماند. لذا لازم است کارشناسان و داوران سطح استان نهایت دقت را در جلوگیری از تضییع حقوق همکاران به عمل آورند.
توضیح3: کارپوشه های اعضای تیم های داوری استان، توسط کارشناسان مربوطه در ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند داوری و امتیازدهی به فعالیت های معلمان توسط این تیم ها، قابل بررسی خواهد بود.
توضیح4: کارشناسان ستاد مرکزی فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در استان را کنترل خواهند نمود. مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی اداره کل استان خواهد بود.
6 )تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطح استان (راه یافته به مرحلهی رقابت کشوری)، توسط اداره کل استان.
توضیح1: هدایای معلمان شناسایی شده در سطح استان و حق الزحمه ی داوران از محل اعتبارات ستاد مرکزی تأمین خواهد شد.
توضیح2: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخش های دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان صادر و از ایجاد هرگونه تعهد
حقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.
د) مرحله ی کشوری
1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور دو مدیر، دو معلم توانمند و موفق و دو عضو هیئت علمی متخصص تعلیم و تربیت از دانشگاه فرهنگیان/ شهید رجایی، توسط دبیرخانه ی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم.
2 )تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس ستاد مرکزی.
3 )ورود هر یک از اعضای تیم های داوری ستاد مرکزی به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سامانه ی htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم).
توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت کشوری راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هر یک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص ها و مستندات آنها قابل مشاهده خواهد بود.
4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان راه یافته به مرحله ی کشوری و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.
توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم های داوری تخصصی به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده خواهد شد.
توضیح2: در صورتی که داور سطح کشوری به عنوان شرکتکننده در برنامه حضور داشته باشد، حق دادن امتیاز به خود را نخواهد داشت.
5 )معرفی و تقدیر از معلمان شناسایی شده به عنوان جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید، در سطح ملی.
توضیح: مسئولیت انجدام بهینه، صحیح و قابل دفداع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان در این مرحله بر عهده ی دبیرخانه ی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم خواهد بود.
تقویم اجرایی برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید (سال تحصیلی 1400-1401)
مشکلات متداول استفاده از سامانه htd.medu.ir و برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی
چرا پس از ورود به سامانه فقط با متن شیوه نامه مواجه می شوم؟
اگر پس از ورود به سامانه جلوه های معلمی htd.medu.ir و انتخاب گزینه شناسایی جلوه های ویژه معلمی فقط با متن شیوه نامه مواجه می شوید و گزینه ها برایتان فعال نیست کارهای زیر را انجام دهید:
ابتدا وارد سامانه ضمن خدمت ltms.medu.ir شده و از مسیر ارتباط با مرکز پشتیبانی – درخواست جدید – از شرکت پشتیبان سامانه و گزینه بروزرسانی ابلاغ را انتخاب کنید. بعد از 20 دقیقه ابلاغ بروز شده و می توانید دوباره وارد سامانه شناسایی جلوه های ویزه معلمی شده و فرآبند تکمیل خود اظهاری و بارگذاری مستندات را انجام دهید.
دانلود مستندات
- دانلود فایل PDF شيوه نامه اجرايي برنامه هفته معلم : شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید (سال تحصیلی 1400-1401)
- دانلود فایل PDF تقویم اجرایی
سلام.با وجود وارد کردن نام کاربری وگذر واژه، پیوند، باز نمیشه، وامکان بارگذاری وجود ندارد.
سلام
با سپاس فراوان از تذکر شما، هم اکنون مشکل برطرف شده است.
باسلام
معلمان غیر فعال است برای من.
با سلام
همان طور که در شیوه نامه هم عنوان شده شرکت در طرح جلوه های ویژه معلمی فقط مخصوص معلمانی است که حداقل 6 ساعت تدریس در هفته دارند. اگر مشمول شرایط آن می شوید، یک بار در سامانه ltms درخواست بروزرسانی اطلاعات ابلاغ را ثبت کنید تا جدیدترین ابلاغ شما فراخوانی شود. اگر بعد از 20 دقیقه هنوز هم مشکل داشتید با مدیر مدرسه یا دبیر اجرایی این برنامه در منطقه محل خدمت خود تماس بگیرید تا مشکلتان را بررسی نمایند.
سلام
لطفا بار گذاری مستندات را تمدید کنید
من ساکن روستا هستم اینترنت بسیار ضعیف است.لطفا تا ۲۸اسفند تمدید نمایید
سلام من ابلاغم را بروز رسانی کردم ولی نمیاد خود ارزیابی
با سلام من وارد میشم اما فقط اطلاعیه ها هست چیزی به اسم شناسایی جلوه های ویژه وجود نداره
سلام برای من درقسمت فراگیران هرچه رمزواردمیکنم چیزی نمیاد!؟
با سلام
لطفا بفرمایید دقیقاً با چه خطایی یا چه صفحه ای مواجه می شوید تا در صورت امکان شما را راهنمایی نماییم.
سلام من رمزم رو هر چی میزنم سایت خطا میده که رمز صحیح نیست.اگه ممکنه راهنمایی کنین چطور میتونم رمز رو بازیابی کنم
با سلام
رمز ورود به سامانه جلوه های ویژه معلمی همان رمز سامانه ضمن خدمت فرهنگیان (LTMS) است که برای بازیابی آن باید با کارشناس آموزش نیروی انسانی اداره منطقه محل خدمت خود تماس بگیرید.
سلام اصلا فعال نیست من قسمت جلوه های ویژه و مثلا اطلاعیه شماره 6 را میزنم چیزی نمیاد که بارگزاری کنم
سلام ابلاغ بنده در قسمت اطلاعات فراگیر درست است. اما در قسمت شناسایی جلوه های ویژه، مدرسه دیگری نشان داده می شود و مستندات و خودارزیابی من برای مدیر مدرسه نمایش داده نمی شود.
با سلام
یک بار هم بروزرسانی ابلاغ و هم بروزرسانی رشته شغلی و … را امتحان کنید شاید مشکل برطرف شد.
سلام خسته نباشید من ۱۰ بار در خواست به روز رسانی ابلاغ دادم و منتظر موندم هیچ اتفاقی نیفتاد با کارشناس منطقه هم تماس گرفتم گفت انجام دادم اما هنوز هیچی نشده واقعا داره حقم ضایع میشه هم پارسال و هم امسال
کارشناس منطقمون گفت به روز رسانی ابلاغ یک هفته زمان می خواد من نمی دونم از پارسال تاحالا چرا ابلاغ من به روز رسانی نمیشه
با سلام
معمولاً در ltms درخواست های مربوط به بروزرسانی اطلاعات فراگیران (ابلاغ و …) در مدت زمان کمی (کمتر از چند دقیقه) انجام می شود. اما گاهی به خاطر مشکلات سامانه ها و آپگرید سیستم ها، بروزرسانی اطلاعات به تأخیر می افتد و درخواست ها ممکن است برای چند ساعت تا چند روز در صف پردازش باقی بمانند.
در هر صورت امیدواریم زودتر مشکل شما حل شود.
سلام ممنون میشم که به سوالات من هم پاسخ بدهید اینکه حجم فیلم ها ۲۰ مگابایت باشه اینجوری خیلی تار میشه و اینکه مواردی که مشخص نکردند این سه تا و گفتید حداقل ۳ تا تا چند تا می شود ارسال کرد کلاً برای هر کار مجاز به ارسال چند نمونه هستیم در شیوهنامه گفته شده بود که مشخصات فردی منطقه و مدرسه درج نشه بعد از کجا می خواهید مطمئن بشید که کار واقعا مال اون شخص هست یا نه یعنی اگر اسم اول فیلم ها و تکالیف و بقیه موارد نباشد.
با سلام
در پاسخ به سوال اول شما، اگر از برنامه های فشرده سازی فیلم با تنظیمات صحیح استفاده کنید مشکل تاری تصویر برطرف می شود.
در مورد سایر سوالات شما اطلاعی نداریم و بهتر است از دبیران برنامه جلوه های ویژه معلمی در منطقه یا استان خود سوال بفرمایید.
منظورتون اینه که میشه فایل ها رو زیپ کرد?
برای شاخص های ۶ ,۱۲,,۲۰ حداکثر تا چند تا میشه ارسال کرد
خیر (معمولاً زیپ کردن فایل های ویدئویی زیاد کارساز نیست). منظور این است که خود فایل فیلم را بدون اینکه کیفیت تصویر آن کاهش محسوسی داشته باشد فشرده کرد.
در اینترنت برنامه های آن موجود است و می توانید جستجو کرده و دانلود کنید.
در مورد سؤال دوم در اطلاعیه هایی که در در خصوص برنامه جلوه های ویژه معلمی در قسمت کاربری خود مشاهده می کنید می توانید کسب اطلاع کنید. ظاهرا تعداد فایل قابل بارگذاری افزایش پیدا کرده است.
سلام خسته نباشید
بی زحمت درباره این بند بخشنامه توضیح میدید
توضیح 7: معلمان گرامی از ذکر مشخصات فردی، مدرسه و منطقه در مستندات ارائه شده، جداً خودداری فرمایند
با سلام
در متن شیوه نامه توضیح داده شده است:
سلام در خصوص نظر سنجی دانش آموزان توضیح می دید بی زحمت
وارد چه سایتی بشن چه رمزی بزنن و اینکه این مرحله هم در داوری تاثیر داره
با سلام
در این مورد دقیقاً اطلاعی نداریم. اما سعی می کنیم در اسرع وقت جواب شما را پیدا کرده و همین جا به شما ارائه دهیم.
باسلام وقتی فایل رو فشرده میکنم خیلی از کیفیت فیلم پایین میاد.
چندین برنانه هم دانلود کردم
چه راهکاری دارید؟؟؟؟
با سلام
نرم افزارهای مختلفی برای فشرده سازی فیلم وجود دارند. اما طبق تجربه ممکن است بعضی از آن ها نتیجه مطلوبی را برای شما تولید نکنند.
اگر دنبال یک ابزار ساده و سبک اما حرفه ای هستید و حوصله سر و کله زدن با خط فرمان دارید برنامه ffmpeg را پیشنهاد می کنیم.
سلام من بعد از بارگزاری مستندات لیست برام نمایش داده میشه اما روی هر کدوم می زنم دانلود نمیشن و فایلی باز نمیشه . ممنون میشم تا امشب در این خصوص توضیح بدید برام
ممنون میشم تا انشب
سلام ،من خود ارزیابی انجام دادم اما اسمم قسمت داوران مدرسه نمیاد چکار کنم
سلام نام کاربری یا رمز عبور اعضای تیم شناسایی مدرسه اوناست که مدیر تعریف کرده یعنی نام کاربری کد ملی و رمز همان رمزی که مدیر موقع ثبت نام مشخص کرده
چرا کانال یا چیزی نیست که درباره مراحل مختلف فیلم آموزشی بزاره مثل جشنواره معلمان هنرمند
با سلام
وقت بخير
آيا نتايج ارزيابى در سطح مدرسه اعلام شده است؟ چون براى بنده هنوز امتيازى نوشته نشده است
با سلام
مهلت مرحله ارزیابی مدرسه ای 2-3 نوبت تمدید شد و ظاهراً با توجه به اینکه تعداد کمی از مدارس اقدام به معرفی تیم شناسایی مدرسه در سامانه و انجام ارزیابی نکرده بودند، آخرین مهلت آن تا پایان روز 11 فروردین تعیین شده است.
سلام ای کاش استان یا کشور روی داوری منطقه ای نظارت داشت.
تقلب ها کاملا مشهوده داوری که خود شرکت کننده است بدون وجدان به همه شرکت کنندگان صفر داد و به خود ۱۰
داوری انتخاب شد که خودش برای یک شاخص چیزی بارگزاری نکرده بود و گواهی سال های ۹۷ رو ارسال کرده بود.
ای کاش هر شهر را شهر دیگه داوری می کرد و اینگونه پارتی بازی کم می شد.
اشکال ندارد ما سال هاست که به این بی عدالتی ها عادت کرده ایم.???
با سلام
مطابق شیوه نامه اگر داوری خود شرکت کننده در این طرح باشد برای خودش امتیازی ثبت نمی کند.
سلام روی داوری منطقه نظارت داشته باشید تو رو خدا به هر کسی که می پرستید
با سلام
ببخشيد امسال سقف امتياز منطقه براى راهيابى به مرحله ى رقابت استانى چند بود؟
باسلام
بنده در مرحله مدرسه امتیاز ۹۲ کسب کرده ام این امتیاز از چند امتیازه؟؟؟
و در سطح منطقه یا استان امتیازی ندارم آیا به مرحله منطقه ای رسیدم یا نه ؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدین
با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید امتیاز من در مدرسه ۹۲ نوشته شده از چند ۹۲ گرفتم؟ واینکه آیا به منطقه راه پیدا کرده ام چون هیچ امتیازی برای منطقه و استان برام ثبت نشده ممنون میشم جواب بدین
نتایج چرا اعلام نمیشن؟