به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در این نشست که صبح امروز برگزار شد، قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بازگشایی تعدادی از مدارس و تشکیل کلاس های حضوری در پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز از اول بهمن ، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس و تشکیل کلاس های درس بدون الزام و منوط به رضایت اولیای محترم است .
وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در تشکیل کلاس های درس، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس بر اساس تصمیم شورای مدرسه بوده و هر کلاس نباید از 10 نفر بیشتر باشد .
قربانی در ادامه به طرح ملی نهضت تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان نیازمند با عنوان طرح هدایت اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار « هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس ، یک مدرسه» اجرا می شود و با عنایت به استقرار و فعالیت دبیرخانه استانی در این راستا، ضرورت دارد با تعامل و رایزنی همه جانبه ، به منظور بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های موجود برای تامین تبلت دانش آموزان نیازمند در حد توان استفاده کرد .
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با اشاره به دستورالعمل وزارتی ساماندهی بهینه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری موجود مدارس گفت: ضرورت دارد زمینه اجرایی شده این دستورالعمل و استفاده حداکثری دانش آموزان از امکانات موجود فراهم و گزارش اقدامات به وزارت ارسال شود .
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند آموزش حضوری و غیر حضوری دانش آموزان و پیگیری اقدامات و فعالیت های مدارس از طریق بازدید از واحد های آموزشی و اداری ، گفت: برنامه نظارت باید در سطح استان و شهرستان با جدیت پیگیری و در همین راستا ناظرین وزارتی نیز از مدارس استان بازدید خواهند کرد .
وی ملاک ارزیابی فعالیت مدارس را فرم های خود ارزیابی ابلاغی عنوان کرد و گفت: در بازدید و بررسی عملکرد مدارس حتما اطلس آموزشی و تهیه رزومه و وضعیت تحصیلی هر دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت و دستاوردهای اخیر استان در حوزه های مختلف پرداخت و موفقیت آموزش و پرورش کردستان در کسب عناوین برتر در المپیاد نانوی دانش آموزی، زیست فناوری، شورای آموزش و پرورش و هسته گزینش را تبریک گفت.
وی در ادامه بر پیگیری برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) تاکید کرد و با بیان اینکه هم اکنون این برنامه ها در دستور کار معاونت ها و حوزه ها مختلف می باشد ،گفت: برنامه های ابلاغی باید با همکاری مسئولین تعیین شده انجام و گزارش اقدامات به صورت دوره ای تهیه و به وزارت ارسال شود .
قربانی هم چنین به موضوع شاخص های عمومی و اختصاصی و ارزیابی سالانه و نتایج ارزیابی سال 98 آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استان نسبت به سال های گذشته عملکرد بهتری داشته است ، از اهتمام مسئولین در پیگیری اقدامات تشکر کرد و خواستار تلاش بیشتر برای تحقق کامل شاخص ها و رفع موانع و مشکلات شد .
در این نشست کامیل محمدی رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان به تشریح نحوه اجرایی شدن شیوه نامه نظارت و بازدید از واحد های اداری و آموزشی و ارزیابی های صورت گرفته توسط ناظرین استانی به صورت حضوری و غیر حضوری پرداخت و از حضور ناظرین وزارتی از هفته آینده در استان خبر داد .
وی هم چنین در ادامه وضعیت ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی استان در سال 98 را تشریح کرد و با بیان اینکه شاخص ها در سه سطح استان، شهرستان و بعضا در سطح مدارس مورد ازریابی قرار گرفته است ، گفت: در ارزیابی شاخص های عملکردی جایگاه استان در سال 97 در رتبه 21 کشوری قرار داشت که در سال 98 با رشد 4.89 درصدی به رتبه 10 کشوری ارتقاء پیدا کرده است .
در این نشست جلال احمدی مدیر هسته گزینش استان نیز با گرامیداشت 15 دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) مبنی بر تشکیل قانون گزینش و تقدیر از زحمات گزینشگران استان و حمایت های صورت گرفته در اجرای برنامه های این حوزه ، گزارشی از فرآیند گزینش استان از ابتدای سال 99 تاکنون ارائه و از کسب رتبه برتر کشوری هسته گزینش استان خبر داد .
وی بررسی بیش از 2650 پرونده معرفی شده ، نگهداشت نیروی انسانی ، توانمند سازی و آموزش نیروی انسانی هسته ، برگزاری جلسات آموزشی برای دانشجو معلمان ورودی و خروجی و آموزش بدو خدمت نیروهای ماده 28 را از اهم اقدامات هسته در سال جاری عنوان کرد .
در پایان لیلا حیدری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان نیز با تبریک پیشاپیش هفته زن ، برنامه های آموزش و پرورش به این مناسبت را تشریح کرد و در ادامه به معرفی طرح های امور زنان در حمایت از بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر پرداخت و خواستار توجه به توانایی این زنان فرهنگی و هم چنین توانایی و قابلیت های زنان در تصدی و پست های مدیریتی شد .