• آخرین
  • روند
  • همه
عزم آموزش‌ و پرورش استثنایی برای انجام فعالیت‌های تحولی با رویکرد خرد جمعی و مشارکتی

عزم آموزش‌ و پرورش استثنایی برای انجام فعالیت‌های تحولی با رویکرد خرد جمعی و مشارکتی

12 ماه قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

12 ماه قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

12 ماه قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

12 ماه قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

12 ماه قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

12 ماه قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

12 ماه قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

12 ماه قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

12 ماه قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

12 ماه قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

12 ماه قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

12 ماه قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

12 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

عزم آموزش‌ و پرورش استثنایی برای انجام فعالیت‌های تحولی با رویکرد خرد جمعی و مشارکتی

۱۹ بهمن ۱۴۰۰
0
عزم آموزش‌ و پرورش استثنایی برای انجام فعالیت‌های تحولی با رویکرد خرد جمعی و مشارکتی

مطالب مرتبط

مسابقات رشته‌های توپی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود

‌استحکام مدارس ساخته‌شده دو دهه اخیر در برابر زلزله

استحکام مدارس ساخته شده دو دهه اخیر در برابر زلزله

سه‌شنبه 19 بهمن 1400 – 08:30

حسینی

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در هجدهمین نشست شورای راهبری این سازمان بر عزم سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی برای انجام فعالیت‌های بزرگ و تحولی با رویکرد خرد جمعی و مشارکتی تاکید کرد.

حمید طریفی حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها برگزار شد ضمن تبریک ایام الله فرخنده دهه فجر به بیان فلسفه و چرایی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی مدلی برای توسعه و پیشرفت و تعالی جامعه داشت که متفاوت از موضوع توسعه در دیگر کشورها بود و محور توسعه در نظام جمهوری اسلامی انسان، معنویت و اخلاق بود.

وی افزود: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی هدایت انسان‌ها به‌سوی جامعه مهدوی، جامعه صالح و مراتبی از حیات طیبه بود. وظیفه نظام تعلیم‌وتربیت هم فراهم‌کردن زمینه‌های تحقق مراتبی از حیات طیبه است و لذا رسیدن به اهداف مترقی نظام جمهوری اسلامی از دل نظام تعلیم‌وتربیت می‌گذرد.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی با مصوبه مجلس است گفت: از زمان تصویب قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بیش از ۳۰ سال می‌گذرد اما هنوز برخی از چالش‌ها حل نشده است و باید با ریشه‌یابی علل دقیق مسائل و چالش‌ها یکبار برای همیشه این مسائل حل شود.

وی افزود: رویکرد جدید سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی انجام فعالیت‌های بزرگ و تحولی باتکیه‌بر خرد جمعی و مشارکت همه ذی‌نفعان است. ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی استان‌ها اقدامات محوری، کلیدی و تحول‌آفرین خود را برای الگوبرداری سایر استان‌ها به اشتراک بگذارند.

طریفی حسینی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی این سازمان مسئول طراحی نظام توان‌بخشی، آموزشی و پرورشی برای کل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور است گفت: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مجموعه‌ای چابک با ظرفیت بالا است که راهبری آموزش، پرورش و توان‌بخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارد و تاکنون این وظیفه را به‌خوبی انجام داده است.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ابزاری برای کمک به آموزش، توان‌بخشی، پیشگیری و مداخله بهنگام است گفت: بررسی میزان اثربخشی برنامه سنجش و همکاری مشترک با وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت این وزارتخانه در اجرای برنامه سنجش از جمله برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اینکه باید به دنبال مدل‌های کارآمد مشارکتی باشیم گفت: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آماده‌سازی دانش‌آموزان استثنایی برای اشتغال از جمله مواردی است که باید توسط همه استان‌ها با جدیت پیگیری شود.

وی خواستار توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در کنار توسعه کمی این مراکز شد و گفت: از مراکز اختلالات یادگیری می‌توان به عنوان پایگاه دائمی سنجش استفاده کرد و این مراکز توانمندسازی معلمین و اولیا را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)



برچسب ها: دهه فجر

مطالب مرتبط

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است
پانا

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است
پانا

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پانا

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

۱۹ بهمن ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.