باحضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، کارگاه مجازی بررسی روند اجرایی شاسنامه فعالیت های مدارس شاهد کردستان برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح روز یکشنبه هفدهم بهمن ماه 1400، کارگاه مجازی بررسی روند اجرایی شاسنامه فعالیت های مدارس با سخنرانی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت و با حضور مدیران مدارس شاهد و کارشناسان امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق استان و نیز برخی از روسای ادارات شاهد سراسر کشور برگزار شد.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود در این جلسه، با تبریک ایام الله دهه فجر یاد فجرآفرینان را گرامی داشت.
محمدرضا رزاقی با اشاره به میزبانی کارگاه مجازی شاهد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مدیرکل آموزش و پرورش استان و همراهی ایشان در طرح ها و برنامه های حوزه شاهد و ایثارگران، استان کردستان را میزبان اولین جلسه از سلسله جلسات کارگاه مجازی بررسی روند اجرایی شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد کشور در سال 1400 عنوان کرد.
رزاقی سطح پیگیری اداره امور شاهد و ایثارگران و مدارس شاهد کردستان در حوزه اجرایی ساختن شناسنامه مدارس شاهد را بسیار مطلوب ارزیابی نموده و گفت: بدون تعارف، تلاش استان کردستان در جاری ساختن و ایجاد مفاهمه مشترک در میان مدیران مدارس شاهد پیرامون شناسنامه، قابل تقدیر است.
وی سخنان تخصصی خود را پیرامون موضوع کارگاه، با نقشه راه خواندن شناسنامه برای مدیران مدارس آغاز کرد و افزود: استانداردسازی مدارس شاهد مفهومی است که شناسنامه ابزار آن به حساب می آید.
دبیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به نقش های کاربردی شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد پرداخت و عنوان کرد: مهم ترین نقش شناسنامه، اجرای ساحت های شش گانه؛ اهداف ساحت ها و نیز انتخاب نوع فعالیت برای اجرای آن ساحت هاست.
محمدرضا رزاقی در پایان سخنان خود فلسفه شناسنامه را همگرا کردن مجموعه شاهد و ایثارگران در سطح کشور دانست و افزود: نباید به شناسنامه به صورت اداری نگاه کرد بلکه باید با هم افزایی فضا را برای اجرای کامل آن فراهم نمود.
در ابتدای این کارگاه، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت در کارگاه مجازی ابراز امیدواری کرد با مناسب شدن شرایط، این کارگاه در آینده ای نزدیک به صورت حضوری در کردستان برگزار گردد.
صلاح الدین مفیدی ضمن اعلام آمار دانش آموزان مدارس شاهد کردستان و همچنین جامعه هدف این مدارس، به بازدیدهای فراگیر اداره امور شاهد و ایثارگران از مدارس شاهد کردستان در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی و مالی اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری با همراهی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از همه مدارس شاهد کردستان بازدید به عمل آمده و میزان پیگیری و اجرای شناسنامه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
مفیدی یکی دیگر از کارهای اداره امور شاهد و ایثارگران در راستای ایجاد مفاهمه مشترک پیرامون شناسنامه را طرح و تشریح آن در حوزه ستادی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال جاری با برنامه ریزی مناسب، در جلسات مختلف ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان و شهرستان ها مکررا اهداف و موضوعات مختلف شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی طرح شده و مورد بررسی و هم اندیشی قرار گرفته است.
دبیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود به مشکلات و موانع اجرایی شدن شناسنامه در مدارس شاهد پرداخت و تصریح کرد: مشکلات مدارس شاهد خاصه در حوزه نیروی انسانی و نیز ضعف های موردی در بعضی دستورالعمل های حوزه شاهد، از موانعی است که باعث کندی اجرای شناسنامه مدارس شاهد می گردد.
در ادامه این کارگاه، با روشی نو و ایجاد فضای چالشی و پرسش و پاسخ با مدیران مدارس شاهد، از سوی معاون و کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران روند اجرایی شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد کردستان مورد بررسی قرار گفت.