سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در بازدید از آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: باید تلاش کنیم مدارس به طور دائم مورد ارزیابی قرار گیرند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمود نقوی در نشست پایانی گروه ارزیابی مدارس شهرستان اسدآباد گفت: یک تیم قوی از ستاد آمده اند تا یک کارگاه آموزشی داشته باشیم، تبادل تجربه کنیم و از هم یاد بگیریم چرا که معلمی که یاد می دهد خود نیز یاد می گیرد باید دستاورد ها و خوبی های کار را بیان کرد و الگو گرفت و مشکلات را برای بهبود روند رفع نمود.
وی با اشاره به وضعیت موجود و زندگی در دوران کرونا گفت: ما باید با یک سیاست گذاری درست در این شرایط دشوار با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تعلیم و تربیت را پیش ببریم.
وی دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد در منطقه، مدرسه، و کلاس ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : متاسفانه تعدادی از دانش آموزان دسترسی به شاد ندارند که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
نقوی افزود: باید اطلاعات ما در این خصوص به روز باشد تا بدانید چه تعداد از دانش آموزان از این امکانات محرومند.
وی توجه به شاخص ها و آمار را از ضروریات کار بیان کرد و گفت : برای مثال احصا آمار مربوط به تکرار پایه در ابتدایی و پیگیری دلایل آن می تواند ما را در حل بسیاری از مشکلات پیرامون این موضوع یاری کند .
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امروز متاسفانه همدان در رتبه بالای 20 مجموعه شاخص های کشور است که این مهم شایسته نام آموزش و پرورش استان همدان نیست و باید در این راه تلاش جدی و دقیق کرد.
نقوی با اشاره به چالشها در طول تاریخ اظهار کرد: ایرانیان در طول تاریخ نشان دادند که می توانند چالشها را به فرصت تبدیل کنند.
وی سبک زندگی و توجه به محتوا را بسیار پر اهمیت بیان کرد و گفت: ما باید آموزش و پرورش را با برنامه ریزی درست، اراده قوی و با کمک افراد مومن و متخصص پیش ببریم که در این راستا اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان زیر بنای نیروی انسانی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص حائز اهمیت است.
نقوی گفت: پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است و در روز های گذشته نشست بسیار مهم و خوبی را با استاندار و مدیر کل نوسازی مدارس داشتیم که تمام پروژه های نیمه تمام در قالب سه کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان