محمدرضا ناظم زاده گفت: دانشآموزان در این محیط پژوهشسرا با مسائل پژوهشی، کارهای خلاقانه و آموزشهایی فراتر از کتاب درسی آزاد آشنا میشوند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان در مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره علمیپژوهشی پژوهشسراهای دانشآموزی ضمن تشکر از دانشآموزان برگزیده و اقدامات مؤثر اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه و بررسی محتوا اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان، معاونین آموزشی و مدیران پژوهشسراهای نواحی و مناطق، اظهار داشت: بر اساس آنچه در سند تحول بنیادین تکلیف شده آموزش بهمانند گذشته و به سبک سنتی نیست، دانشآموز باید دروس روزانه خود را بخواند و آموزش ببیند اما از آموزش تک ساحت خارج شده و بر اساس آن خود را برای آموزش تمام ساعتی آماده کند چرا که دانشآموز باید از در وجوه شخصیتی یک دانشآموز و یک انسان تربیت شود.
وی افزود: فعلاً در ابتدای راه هستیم و باید تربیت تمام ساحتی را با وجود همه مشکلات اجرا کنیم.
ناظم زاده با اشاره به نقش بسیار پررنگ پژوهشسراها در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد: پژوهشسرا قدمی برای رسیدن به آموزشها و تربیتهای تمام ساحتی است چرا که دانشآموزان در این محیط با مسائل پژوهشی، کارهای خلاقانه و آموزشهایی فراتر از کتاب درسی آزاد آشنا میشوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان ادامه داد: در سال ۹۳ فقط 19 پژوهشسرای فعال در سطح استان داشتیم و امروز بیش از ۴۰ پژوهشسرای فعال داریم که نشاندهنده اهمیت و استقبال خوب از این مکان است. استان اصفهان در زمینه فعالیتهای پژوهشسرایی در رتبه دوم کشور قرار دارد که با پتانسیلی که داریم و با مدد و همت دانشآموزان، اولیا و همکاران میتوانیم به رتبه اول کشور برسیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان