معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید هرچه بیشتر به دانشآموزان مناطق محروم توجه کنیم، گفت: مدارس شبانهروزی نماد عدالت آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت هستند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “علی دهقان” در جمع مدیران مدارس شبانهروزی استان در چالوس اظهار داشت: مدارس شبانهروزی، نماد عدالت آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت هستند. این مدارس از بسیاری از آسیبهای اجتماعی همانند ترک تحصیل، کمسوادی، بیسوادی، و مهاجرت به شهر کاستهاند و زنده بودن روستا به نقش مدارس شبانهروزی بستگی دارد.
وی با اشاره به محسنات مدارس شبانهروزی تصریح کرد: مدارس شبانهروزی بهترین مکان برای آموزش مهارتهای فردی همانند قدرت تصمیمگیری، توانایی حل مساله، تابآوری در برابر ناملایمات، خودآگاهی و شناخت از خود و خالق هستی و مهارتهای حرفهای هستند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران از مدیران خواست جبران افت تحصیلی و یادگیریهای از دست رفته را به تاخیر نیاندازند و به آموزش با کیفیت در کلاسهای درس و استفاده از تمام امکانات جهت تنوع بخشی به محیط یادگیری و ارتقا فرایند یاددهی- یادگیری توجه ویژه کنند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران