معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش های مجازی باید روند علمی و منسجم تری به خود بگیرد و ایجاد فضای پژوهشی در آموزش مجازی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش فارس می باشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش فارس گفت: پاسخ به سوالات به صورت علمی و منسجم موجب ایجاد علاقه در دانش آموزان به مدرسه و آموزش می شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش از نظامی پویا برخوردار است به طوریکه علم و پژوهش در آن نهادینه شده و پژوهش دانش آموزان جایگاه موقعیت واقعی خود را در نظام آموزشی بازیابد.
کلاری افزود: معلم در فرهنگ جامعه مترادف با تحقیق و پژوهش و مطالعه است و این فرهنگ باید در بین معلمان عملیاتی شود و اگر دانش آموزان با مطالعه و تحقیق انس بگیرند و از خواندن آن لذت ببرند جامعه ی فردا با شهروندانی محقق و آگاه مدیریت خواهد شد.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه انجام همه مراحل پژوهشی اعم از نیازسنجی، مسألهشناسی، اجرا، نظارت و کاربست نتایج در اجرای طرحهای پژوهشی آموزش و پرورش همواره مورد تاکید بوده است، افزود: برای احصا اولویت پژوهشی اداره کل مرحله نیاز سنجی از ادارات صورت پذیرفته است و با توجه به شرایط کرونا بیش از 30 وبینار پژوهشی با هدف بهبود عملکرد آموزشی همکاران در پژوهشکده معلم فارس اجرا گردیده شده است.
قاسم نعمتی ادامه داد: یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق تشکیل گروه های پژوهشی در کلاس های درس است و می توان با تشکیل گروه های سه یا چهار نفره و مشخص کردن موضوعی خاص آن ها را تشویق به تحقیق نمود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس