در راستای ساماندهی، نظارت و ارزیابی بر سرویس های ایاب و ذهاب مدارس، کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزان مدارس استان سمنان تشکیل جلسه داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان؛ جلسه بررسی مسایل و موارد مربوط به سرویس های آمد و شد دانش آموزان استان با حضور مدیرکل، برخی معاونان، نمایندگانی از شورای شهر، تاکسیرانی، شهرداری، شرکت فنی مهندسی داده پردازان برگزار شد.
محمد دستورانی با اشاره به این که یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی است، گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب باید از ابزار، دانش و منابع، بهترین استفاده را کرد و در این فرآیند ضمن توجه به امنیت جانی و سلامت دانشآموزان، به هزینه ها و درآمد خانواده ها نیز اهمیت داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح و تأکید کرد: نوع وسایل نقلیه مورد استفاده در سرویس دهی دانشآموزان، ویژگی های شخصیتی رانندگان و ارتباط موثر و مناسب با دانشآموزان، خدمات رسانی با کیفیت و هزینه ها باید با دقت مدنظر قرار گیرد چرا که خانواده ها در مرحله عمل و کیفیت خدمت رسانی قضاوت خواهند کرد و به همین دلیل باید از ظرفیت جدید و دانش نوین در راه رسیدن به وضعیت مطلوب استفاده بهینه شود.
اسقایی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان هم با ارائه گزارشی از وضعیت سرویس دهی به دانشآموزان در دوران قبل از کرونا و بازگشایی مجدد مدارس در دوران کرونا گفت: اجرای طرح سرویس دهی با استفاده از سامانه های هوشمند باعث ساماندهی، امنیت بیشتر، تسهیل در رفت و آمد و نظارت بهتر والدین خواهد شد که این امر مستلزم همکاری و همراهی وزارت کشور، تاکسیرانی، پلیس راهور و آموزش و پرورش و تمام نهادهای مرتبط با ناوگان دانشآموزی است.
در ادامه جلسه، نمایندگان شرکت فنی مهندسی داده پردازان درباره سامانه هوشمند سرویس مدارس ایران و توانمندی ها و امکان فراهم شدن زمینه های همکاری در اجرای طرح های هوشمند توضیحاتی ارایه کرد.
در این نشست که با هدف سامان دهی سرویس آمد و شد دانشآموزان و نحوه نظارت و ارزیابی برگزار شد، اعضای کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزی استان در مورد مشکلات سرویس دهی مدارس در سال جاری و ارایه پیشنهادات در جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی در سال تحصیلی آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان