مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت 722دانش آموز دخترو پسر استان در مسابقه دلنوشته به سردار دل ها که مشترکا توسط معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و آموزشگاه هیأت امنایی امام صادق(ع) برگزار شد، شرکت کردند.
به گزارش اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، در گردهمایی مدیران مدارس هیأت امنایی استان که به صورت حضوری و غیر حضوری، از طریق ویدئو کنفرانس در سال ایثارگران بیرجند بر گزار شذد، اظهار کرد: لازمه موفقیت در مسائل آموزشی، تربیتی و پرورشی، برقراری ارتباط معنادار بین ارکان مختلف نظام تعلیم و تربیت؛ به ویژه خانه و مدرسه است.
وی؛ با بیان این که رفتار و گفتار معلم تأثیر ماندگاری بر سیره، روش، شخصیت و ارتباط دانش آموز با گروه همسالان و جامعه می گذارد؛ تأکید کرد: انسان با توجه به مقتضیات زمان، مکان و اقلیم جغرافیایی و لحظ به لحظه شرایط متفاوتی تجربه کرده و نیازهای متفاوتی در وی اباد می شود لذا تربیت تمام ساحتی ایجاب می کند که معلم نیز برای شرایط متفاوت و پاسخگویی به نیازهای متنوع، علمی، عقیدتی و آموزشی دانش آموزان آمادگی داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر مدون شدن تجربیات پیش کسوتان و صاحب نظران امر تعلیم و تربیت استان تأکید کرد و ادامه داد:استانداردهای حرفه معلمی مهارت هایی هستند که از آن به دانش محتوایی، روش های معلمی، دانش و مهارت های روش تدریس حرفه ای ، منش ها و توانایی انجام فعالیت های حرفه ای که با هدف ایجاد تحول در فرایند یاددهی – یادگیری دانش آموزان اجرا می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که رعایت استانداردهای حرفه معلمی موجب می شود معلم تمامی همت و توان خویش را به میدان عمل مدرسه و کالس درس وارد سازد، تصریح کرد: کار معلم با انسان است و انسان بعنوان اشرف مخلوقات، پیچیده ترین سیستمی است که در طبیعت مشاهده می شود؛ از این رو لازم است؛ معلم به مثابه یک جامعه شناس و روانشناس،با شناخت مقتضیات زمان، دانش آموز را برای ورود به جامعه آماده کند.
به گفته واقعی، صلاحیت معلمی، مجموعه شناختها، گرایشها و مهارتهایی است که معلم می تواند با کمک آن ها در فرایند یاد دهی، یاد گیری و تربیت تمام ساحتی آینده سازان انقلاب درزمینه های پرورش جسمی،عقلی،عاطفی،اجتماعی ومعنوی ایشان،کمک کند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي