مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه انتخابات شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی استان گفت: مدارس غیردولتی بازوی پرتوان دولت در حوزه تعلیم و تربیت هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در جلسه انتخابات شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی استان با اشاره به اینکه مدارس غیر دولتی در عصر کرونا پای کار بودند و از جدیدترین روشها و تجهیزات و متد برای آموزش فرزندان استفاده کردند، گفت: فضای مجازی فرصتی بود که آموزش از راه دور را تجربه کنیم.
وی افزود: فضای مجازی عبور از جامعه ماشینیزم به سمت جامعه دانایی محور بود و در این ماجرا سهم بی بدیل معلمان در رقم زدن اتفاقات خوب برای دانشآموزان غیرقابل انکار است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگر همه زیرساختها فراهم باشد، میزان بهره وری در فضای مجازی 50 درصد فضای واقعی و حضوری است بیان داشت: هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری و معلم نمی شود.
سعدی پور تصریح کرد: برای داشتن آموزش و پرورشی پویا و بانشاط باید مهارتهای زندگی را به دانشآموزان بیاموزیم.اتفاقات خوبی که در حوزه المپیادهای علمی و کنکور در مدارس غیردولتی رقم خورد را به فال نیک می گیریم اما نباید از تربیت تمام ساحتی دانشآموزان در تراز سند تحول غافل شویم.
وی با تأکید بر تغییر رویکردها در تعلیم و تربیت تصریح کرد: تقدیر از رتبه های برتر علمی امری بسیار نیکوست اما نباید از دانشآموزان توانمند در دیگر زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، و دیگر مهارتهای فنی غافل شویم.چراکه تنها کنکوری ها و المپیادی ها خروجی آموزش و پرورش نیستند بلکه تمام این دانشآموزان دارای مهارت همه از خروجی های آموزش و پرورش هستند.
این مقام مسئول اظهار کرد: 24 درصد دانشآموزان استان، یعنی حدود 120 هزار دانشآموز استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و این امر نشان دهنده توان بالای مدارس غیردولتی در کاهش بار مالی دولت استودر واقع مدارس غیردولتی بازوان پرتوان دولت در حوزه تعلیم و تربیت هستند چراکه بار بزرگی از روی دوش دولت برمی دارند.
علیرضا سعدی پور ابراز امیدواری کرد: با تلطیف قوانین مربوط به نوسازی از سوی وزارت آموزش و پرورش، امیدواریم مشکلات و چالشهای فراوانی که در این زمینه فراروی مدارس غیردولتی است برداشته شود.همچنین برخی قوانین مربوط به مدارس غیردولتی وجود دارد که مغفول و بر زمین مانده است که با مطالبه گری و استفاده از خرد جمعی در شورای موسسان مدارس غیردولتی، می توان به اجرای آنها امید بست.
سعدی پور با اشاره به رعایت حق و حقوق کارکنان مدارس غیردولتی توسط موسسان، خواستار داشتن صعه صدر، پذیرفتن انتقادات و پیداکردن راه حل برای آن توسط موسسان مدارس غیردولتی شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران