معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران گفت: به دنبال ایجاد مدلی برای استقرار مدارس پژوهشمحور هستیم.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علی سهرابی» اظهار کرد: طرح ایجاد مدارس پژوهش محور از سال ۱۳۹۳ مطرح شد و در ابتدای کار ۱۰ مدرسه به عنوان مدارس پژوهش محور در استان به صورت آزمایشی کار خود را شروع کردند.
وی افزود: هم اکنون در سطح استان ۴۰۰ مدرسه پژوهش محور داریم.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دو کتاب «مدل مدارس پژوهشمحور» و «راهنمای عملی پرورش خلاقیت» توسط همکاران فرهنگی استان در همین راستا تألیف شده است، گفت: در سال جاری دبیرخانه ای در بابل تأسیس شد که به اجرای کارگاههای متعدد آموزشی در زمینه مدارس پژوهش محور پرداخته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای این طرح باید ۴ رویکرد مهم را مد نظر قرار دهیم خاطرنشان کرد: توسعه پژوهشگری و مدارس پژوهش محور، تغییر نگرش مسئولین و مدیران در رابطه با پژوهش و برخوردارشدن از روحیه پژوهشگری، ایجاد مدلی واقعی برای استقرار اینگونه مدارس و جذب کمکها و حمایتها در قالب سرانه پژوهشی، رویکردهایی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران