معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از طراحی سامانه پایش آسیبهای اجتماعی مدارس استان در قالب طرحی با عنوان «شناسنامه بهداشت و سلامت روان مدارس» خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» از تاکید وزارت آموزش و پرورش بر رصد آسیبهای اجتماعی در مدارس خبر داده و گفت: سامانه پایش آسیب های اجتماعی استان را در قالب طرح «شناسنامه بهداشت و سلامت روان مدارس»،طراحی کردیم.
وی افزود: از آنجایی که اطلاعات دقیق و درستی از آسیبهای اجتماعی وجود ندارد نمی توانیم برنامه های فرهنگی را با توجه به نیاز جامعه طراحی و اجرا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در همین رابطه اضافه کرد: با این هدف که بتوانیم برنامه های پیشگیرانه، تولید محتوا، امور مداخله ای و… را به درستی انجام دهیم، طرحی به عنوان «شناسنامه بهداشت و سلامت روان مدارس» را اجرایی کردیم تا بتوانیم نقشه خطرپذیری مدارس استان را در قالب یک نرم افزار چند رسانه ای ترسیم کنیم و هم اکنون اطلاعات حدود ۳ هزار مدرسه استان در این رابطه جمع آوری شده است.
شعبانی اظهار کرد: در این سامانه سوالات بسیار تخصصی مطرح شده و به دلیل داخلی بودن، این سامانه امنیت لازم را نیز داراست.
این مقام مسئول با بیان اینکه دبیرخانه کشوری طرح همیاران مشاور در استان مازندران مستقر است، اظهار کرد: ۳۲ موضوع مختلف از آسیبهای اجتماعی را به ۳۲ استان سپردیم تو در این رابطه تولید محتوا کنند و همیاران مشاور در سراسر کشور به صورت هفتگی آموزش میبینند و در کانال همیاران مشاور محتوای تولیدشده توسط افراد صاحبنظر به صورت هفتگی و با موضوعات مختلف بارگذاری میشود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران