محمدرضا رزاقی گفت: مهمترین مسئله در مدارس شاهد، ارتقای کیفیت تحصیلی است که ارتقای یادگیری، شاخص های آموزشی و تربیتی را در برمیگیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رزاقی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ۱۳۵۶ مدرسه شاهد در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، ۱۳ مدرسه شاهد فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور وجود دارد که مسئولیت آنان با اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است.
وی افزود: تمامی مدارس شاهد در سراسر کشور به ایجاد سبک منسجم شناخته می شوند که تا کنون این سبک منسجم منجر به استاندار سازی مدارس شده است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس شاهد این اعتقاد جاری و ساری است که همه دانش آموزان واجد یادگیری و دارای انواعی از استعداد هستند که تحت تاثیر آن استعداد، به تواناییهایی رسیدند و قابلیتهایی دارند که نهفته است و باید آشکار شود.
رزاقی مدرسه را یک نهاد اجتماعی عنوان کرد که اصلیترین وظیفه آن اجتماعی کردن دانش آموزان است.
وی تصریح کرد: باورمند شدن دانش آموزان به مفاهیم و اصول اساسی دین، و رسیدن به شناخت و ایمان در بستری مناسب به نام مدرسه شکل میگیرد.
رزاقی کیفی سازی مدارس را یک اصل مهم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اگر مدرسهای به واسطه نیروها، موقعیت و امکانات و فرآیندهایی که دانش آموزان در طراحی، اجرا و ارزیابی آن سهیم هستند، برای دانش آموزان جذاب بود میتوان گفت این مدرسه کیفی سازی شده است که در تمامی مدارس شاهد بر اصل جذابیت بسیار تاکید میشود.
وی با بیان اینکه شوق انگیز کردن مدرسه در مدارس شاهد اصل اول است، تصریح کرد: مدیر،معلم، فضا و تمامی امکانات در مدارس شاهد باید برای دانش آموزان ایجاد جذابیت کند و بستری فراهم شود تا کیفیت تحصیلی ارتقا یابد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان